Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 23. desember 2011

en skittengrå, mørk himmel, en skremt liten jente, en magisk pappa, en håndfull med glede, og et tog.

det er lille julaften og jeg suser gjennom landet i en magisk sylinder, mot et taust lite knippe av hus, mot lukten av juletre og peis og gamle trevegger, mot husro og håp, mot varme klemmer, mot grevinnen og hovmesteren på nrk.

solen har snudd, og i år er det det jeg feirer - det, og at det finnes fantastiske, milde, intense, omsorgsfulle, morsomme, kloke mennesker som gir. og tar imot med glødene øyne.

jeg er ikke tilbake ennå. jeg venter. jeg hviler. men jeg ville si god jul. eller godt solsnudøgn, til de som ikke feire jul, eller synes hele greia er for vond, for slitsom, eller bare teit.

29 kommentarer:

  1. Kvil deg, fine Kjersti. Håper denne resten av desember, uansett navn, blir finast mogleg for deg, og at den er snill med deg. Riktig godt solsnudøgn, og alt det beste. <3

    SvarSlett
  2. God Jul til deg også!!

    SvarSlett
  3. God jul, Kjersti! Kos deg med Gandalf!

    SvarSlett
  4. Ha en fin jul og en fin solsnudøgn!

    Håper du får fine og lysere dager framover og ikke minst når mørket er på vei tilbake skinner lyset sterkere enn noensinne kun for deg! :)

    SvarSlett
  5. Jeg sier som vi jøder sier: Happy hanukka! Glad i deg. Ønsker deg en fin tid.

    SvarSlett
  6. Bruk så lang tid du treng til å pleie hjarte og sinn og ha ei vedunderleg fin jul og eit godt nytt år! Håpar det kan hjelpe at sola har snudd og at det går mot lysare tider, sender deg mange klemmar gjennom lufta. <3

    SvarSlett
  7. Ikke bruk kreftene dine på teite og dumme ting, bruk de på å bli bedre :) Hvil mye, og konsentrer deg om ting som gjør deg godt! Og god jul :) Håper ting blir lettere for deg snart

    SvarSlett
  8. God Jul, og god bedring! Kos deg masse! x

    SvarSlett
  9. God solsnufeiring og god bedring, Kjersti. Håper feiringa di blir så fin som overhodet mulig.

    Varme tanker i din retning denne julekvelden
    <3

    SvarSlett
  10. God jul, kjære Kjersti. Kvil deg, og gjer slikt som gjer deg gødt, og kos deg.

    SvarSlett
  11. God jul - eller først og framst god solsnu, kjære Kjersti :) Dei siste åra har det vore sistnemnde eg har feira mest. Gler meg til eit nytt år med å følge deg og bloggen din!
    Det vil bli lysare <3

    SvarSlett
  12. God Jul flotte, skjønne Kjersti! Jeg liker deg så veldig godt, selv om vi ikke kjenner hverandre. Hvil og ha det bra og kom sterkere tilbake du vakre menneske!

    SvarSlett
  13. //du formulerer ting perfekt.

    SvarSlett
  14. Fortsatt riktig god jul til deg og dine, Kjersti! Nyt lukten og følelsen av jul og familiekos!

    SvarSlett
  15. Ville bare si at jeg kommer innom siden din bare for å gjøre det av og til. Med andre ord så har du rørt meg på en måte som gjør at jeg tenker på deg og håper du har det bra. Ville bare si det:)

    SvarSlett
  16. Hadde jeg kunnet strikke hadde jeg lagd denne til deg fort som svint! God Jul Kjersti!

    SvarSlett
  17. ...OK, det var egentlig en link til forrige melding og det skulle være en bilde av en kjempesøt strikket hval med "fartstriper" på undersiden og knøler her og var, men linken forsvant i farta og nå husker jeg ikke hvor jeg fant den. Jeg kan forsikre deg om at den var kjempefin. Fortsatt god jul!

    SvarSlett
  18. nina: jeg ble litt forvirret av den forrige kommentaren, ja... men himmel og hav, en slik en hval skulle jeg ønske jeg hadde. god jul <3

    SvarSlett
  19. sv: høres ut som en veldig bra idé!

    SvarSlett
  20. Mater fiskene dine litt, jeg

    SvarSlett
  21. //tusen takk for tips! får prøve det en gang.

    SvarSlett
  22. god jul og godt nyttår! jeg savner bloggen din.

    SvarSlett
  23. Jeg hørte på Ólafur Arnalds mens jeg leste gjennom bloggen din i ste, og om denne nettsiden noen gang skulle hatt en form for soundtrack eller bakgrunns musikk er han den rette artisten for det!

    Håper du har fått hvilt denne julen. Vi savner deg.

    SvarSlett
  24. God jul, vakre. Jeg ønsker deg alt godt, og håper du får det bedre. Det fortjener du <3

    SvarSlett
  25. sv: yey, det vil jeg! har lyst på de fine bøkene de har på outland, med fint cover og gullsider. alle de boksamlingene, er hva man skal kalle dem. finefine bøkene.

    SvarSlett