Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 7. desember 2011

snö.



i går sprang jeg og håkon over gaten til rimi, og jeg skrek og danset av glede, for det lå våt, kram, ny snø på bakken og luften var full av hvite dotter. på vei tilbake (med armene fulle av mel og sukker og frosne jordbær) lagde vi hver vår snøball og tok dem med inn. kan du holde snøballen min, sa håkon da han skulle låse opp, og jeg lo, for det var den fineste setningen jeg hadde hørt på lang tid. nå ligger snøballene i fryseren her, side om side med frosne grønnsaker og middagsrester. jeg spekulerer på hvordan jeg skal få den med meg hjem uten at den smelter - for jeg er ennå i kollektivet i waldemaar thranes gate. tenker å bli her til kvelden. mens jeg spekulerer synger jeg med laleh og tenker på vinteren. at den kommer, snart, på ordentlig. jeg har ikke spist i dag, men jeg har drukket sort kaffi og vann, og snart, snart skal jeg lage havregrøt. en trenger havregrøt på kalde dager. havregrøt gir håp, og en solid porsjon styrke. 

ps: teksten til "snö" ligger i bloggmargen, under "fine ord". til de som ikke har merket det ennå: hver måned bytter jeg ut ordene. og de er alltid verdt å lese. 

7 kommentarer:

  1. Snø er så vedunderleg fint. <3 Det er snø i Bergen òg no, tjukt med snø som dekkar buskar og tre og studentbustadar og andre bustadblokker og biltak og bussar, og nede i sentrum har dei pynta med lys og juletre og stjerner, og då må ein berre smile når det finst så mykje fint og lyst og vakkert i kvardagsmørkret.

    SvarSlett
  2. Jeg ble sjeleglad for at snøen endelig kom til Oslo! <3

    SvarSlett
  3. For en fin sang, og for en fin historie. Bestevennen min heter også Håkon, så kanskje det ligger litt i navnet at de er litt ekstra fine guttene som har fått det navnet. Nå gleder jeg meg vanvittig til å se han igjen, og til at jeg sitter på flyet hjem, og til at det blir skikkelig skikkelig kaldt.

    Ha en fin syvende. (og du; takk)

    SvarSlett
  4. kan du holde snøballen min?
    gud, utrolig fint! snøen har lagt seg tykt over lambertseter også, og igår hoppet jeg rundt i den med min snøglade hund. vinter <3

    SvarSlett
  5. Havregrøt er godt :-) Så utrolig koselig setning!

    SvarSlett
  6. for ei nydeleg stemme

    Og for eit herleg lite kvardagseventyr!

    SvarSlett