Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 14. desember 2011

wake me up when december ends.

jeg sover femten timer, er våken i fire, og sover ni timer til. jeg sitter i ro, prøver å synge, prøver å skrive, men ordene sitter fast. hodet mitt er tausere enn det noensinne har verdt og det skremmer meg til vanvidd. kroppen min er tung og trett. jeg glemmer å spise, eller lar være, fordi det føles godt å være sulten. jeg skremmer meg selv, og forsøker å holde fast, forsøker å bevare roen, forsøker å ivareta meg selv.

desember er så hard. desember er så sår. desember er så mørk. 

og jeg tror jeg må hvile. pakke meg inn, slukke lyset og hvile. eller bare sove, og vente. og om jeg får små skudd av energi, må jeg bruke den energien på å bryte ut, gå ture, gå på kafé, gå på butikken, eller bare åpne vinduet og puste. ikke på dette. ikke på dere. ikke akkurat nå.

jeg tynges av alt jeg vil skrive, skape, dele, vise frem, men ikke orker å ta tak i - både fordi jeg så gjerne vil kommunisere med dere hver eneste dag uten å skuffe, og fordi det styrker meg å skrive her, det gjør meg glad. og det er vondt å ikke klare å gjøre sånt som styrker, og gir glede. det er vondt å måtte velge det vekk. jeg får impulser hver eneste dag, til innlegg... men jeg må forsøke å holde dem nede og gi plass og rom til andre ting, slike som kan forme dagene mine og hjelpe meg med å bygge opp alt rundt meg. eller i det minste holde meg frisk fysisk.

jeg elsker denne bloggen. jeg elsker dere som leser. men jeg må velge dette, og dere, vekk en liten stund. mine tidligere pauser har vært kortvarige, men denne vil nok vare til det kommer et nytt år, og dagene er begynt å bli lysere.

ps: kalenderen avsluttes altså halvveis. men jeg vil fortsette å skrive om ord på denne måten når jeg kommer tilbake, for det virker som om dere liker det veldig godt. 

pps: bildene er fra stortorvet, om kvelden, fordi jeg alltid blir varm om hjertet av lysene og blomstene de selger der. og dette innlegget trengte litt varme.

ppps: dere har vært helt fantastiske i kommentarfeltet. igjen, jeg tror ikke noen av dere forstår hva for en velsignelse jeg føler jeg har i dere. takk.

35 kommentarer:

  1. det er greit, kjersti. hvil, bli bra, og kjøp roser til deg selv fra meg. gleder meg masse til du kommer tilbake!
    ps: har et hval-innlegg på bloggen min nå, hvis noen hvaler kunne hjulpet litt.

    SvarSlett
  2. Du kan ta deg en fortjent pause, Kjersti. Du må ta vare på deg selv nå. Gleder meg kjempe mye til du kommer tilbake! <3

    SvarSlett
  3. Pust og lev, du er viktigst! <3

    SvarSlett
  4. Ta denne pausen med godt samvit, Kjersti. Sjølvsagt blir vi glade for kvart nye innlegg, men det aller, aller viktigaste er at du har det best mogleg. Tenk på deg sjølv og gjer det som kjennest best for deg. Håper du får flest mogleg slike energistikk og lyspunkt utover i desember. Massar av varme tankar <3

    SvarSlett
  5. Slapp av og ta ting med ro.. La kroppen din få kjenne på ro og fred, og så gjør du det du har lyst til når den er klar til å være med deg.

    <3

    SvarSlett
  6. Eg er så takksam for kvart ord du skriv.
    Det eg er alle mest takksam for ved deg, og som inspirerar noko hinsides, er di evne - din styrke - til å ta omsyn til eigne kjensler. Mellom anna på måten du no gjer.
    GOD JUL, kjære Kjersti. Det vil bli betre. Og det fins alltid håp <3

    SvarSlett
  7. du er altfor, altfor fin til å ha det så vondt.
    men bra prioritering, bruk energien din på noe du får litt mer igjen for. så gå og se på blomstene, julelysene og kanskje litt dagslys også, ligg litt under juletreet når den tid kommer (det er en tradisjon jeg begynte med for to år siden, og Gud, det er helt fantastisk å se juletreet fra den vinkelen). Ja, også sees vi i 2012. Det gleder jeg meg til.

    (I går fikk jeg ikke sove fordi jeg gruet meg til sånne småting jeg skulle i dag, også tenkte jeg at jeg har juleferie, alt skal være fint nå. Men så er det liksom sånn at når man er ferdig med noe tungt, så kommer det nye ting man egentlig ikke vil, men som man må. Og jeg tenkte og tenkte og tenkte til jeg ble helt svart inne i meg. Så tenkte jeg: hva er det aller aller verste som kan skje? (og det var at de skulle le av meg, eller ikke respektere meg, og da ville jeg blitt rasende og hatt et godt grunnlag til p droppe heile greia), da sovnet jeg.)

    (jeg fant ut at vi er to T-er, så da kan jeg være lille-t (for det er vel en t som leser her også om jeg husker rett), jeg vil ikke stjele identiteten til noen, heller.)

    SvarSlett
  8. Ps. Om du leser blogger anbefaler jeg veldig å se i arkivene til folk rundt mars-april-mai, da er det lys, vår og glede. Det hjelper litt på humøret mitt iallfall. Det blir lysere!

    SvarSlett
  9. Som eg har skrive i tekstmeldingar: Du er det viktigaste. Ta vare på deg sjølv. Hald ut. Pust inn, pust ut. Og så er me her og ventar på deg til du kjem tilbake.
    Varme klemmar og koppar med te til deg. <3

    SvarSlett
  10. finefine blosmtene og finefine stortorvet og finefine bloggen :) <3

    SvarSlett
  11. Har full forståelse for det fine du. Ta vare på deg selv så godt du kan, og nyt de små, fine øyeblikkene som kommer på din vei. Vi vil vente på deg til du er klar til å dele igjen <3

    SvarSlett
  12. Jeg kommer til å savne innleggene dine, men som alle over, vil jeg ønske deg god bedring og et lettere hjerte.

    *insert klem here*

    SvarSlett
  13. eg kjennar igjen frykta for eit taust hovud. den er ikkje god! men ikkje ver redd for pausa. den kan gjera deg godt, og kanskje fridom til å ta betre vare på deg.

    Eg synes du skal mata hjernen din. litt mat og appelsinjuice kvar dag, pluss tran/omega3 vil gje hovudet ein litt høgare stemme. berre fordi den treng bensin. Ikkje tenk så mykje på det, og viss du må, tenk mekanisk på det. tenk at hjarta som dunkar, lungene som pustar og fingrane som tastar ikkje kan gjera det utan litt energi i kroppen

    SvarSlett
  14. Ta deg tiden din, du eier den, enten du tror det eller ikke. Vi venter. Uten lys kan ikke noe være mørkt, og omvendt.

    Sees!

    SvarSlett
  15. Ta den tiden du trenger. Vi er her når du kommer tilbake. :)

    SvarSlett
  16. jeg har ingen trøstende ord, annet enn "<3" og "ta absolutt all den tiden du trenger, fine fine du"

    du fortjener å føle deg veldig mye bedre enn dette.

    SvarSlett
  17. så koselig at du har fiskene som header

    SvarSlett
  18. ragnis kommentar inneholdt ca alt min kommentar skulle inneholde. du er så fin og bra, så jeg synes du ikke skal stresse med blogg og heller fokusere på å ha en fin jul og så er vi her når du er klar.
    //(jeg har litt lyst til å samle på kommentarene dine et sted så jeg kan snuse på dem så ofte jeg vil, fordi du skriver så fine ting. åh.) her er ihvertfall alt sammen pluss litt til: http://www.flickr.com/photos/jabbeltubel/ og så er det lov å gå helt bakerst i arkivet og le litt en gang i blant.

    SvarSlett
  19. Du e nu fin, du.

    Og <3:
    http://animalwise.org/2011/12/14/an-uplifting-dolphin-story-literally/

    SvarSlett
  20. Håper de to siste dagene har vært fine etter forholdene og at du så ut da det snødde i morges. Jeg blir så veldig, veldig, veldig glad når det snør, og jeg ser at folk ser rart på meg fordi jeg smiler og titter så mye opp at jeg glemmer å se meg for. Jeg unner deg snø og smil og en god pause.

    SvarSlett
  21. Ta den tiden du trenger, vi venter her til du er klar. Takk for alle innlegg du skrev til tross for alt. De betyr mer enn du tror. <3

    SvarSlett
  22. Ta godt vare på deg selv <3

    SvarSlett
  23. Synes det høres klokt ut jeg, Kjersti. Gjør det du trenger for å komme deg gjennom dagene. Vi er her når du kommer tilbake. Klem til deg!

    SvarSlett
  24. http://blogs.discovermagazine.com/badastronomy/2010/11/01/awesome-timelapse-video-rapture/

    SvarSlett
  25. God bedring Kjersti.
    Håper du kommer tilbake om ikke altfor lenge.

    SvarSlett
  26. Jeg heier på deg, frøken, og når natten og kulden er over er dagen desto varmere.

    SvarSlett
  27. Jeg har så lyst til å gi deg en klem, fordi du virker så fin og bra.

    Ps : Du har hjulpet meg til å se de små lyspunktene i livet. Bloggen din er en av dem. Noen ganger stikker jeg innom selvom jeg har lest alt, bare for å mate fiskene. Sånne ting er fint.

    SvarSlett
  28. Hei Kjersti! Synes det er bra at du gjør det du føler er best for deg, tommel opp for det! Selv om jeg såklart savner de fine innleggene dine da! Ville også si at du har utrolig mange fine ting i leiligheten din og at det ser veldig kreativt ut, etter det jeg så av den på tine katrines blogg. hihi. god jul og et vidunderlig nytt år darling! cyberklem fra england! :D

    SvarSlett
  29. Tenker på deg og sender gode vibber og kjærlighet.

    SvarSlett
  30. Tenker på deg. Håper du får en fin jul <3

    SvarSlett
  31. Ønsker deg alt godt og en fredelig fin jul.

    SvarSlett
  32. //jeg synes det er så koselig når folk liker bildene mine, og det er fint å gå inn på recent activity og se side opp og side ned med at du har lagt til bildene mine i favourites. tusen takk, og god jul til deg også!

    SvarSlett
  33. jeg syns desember er lun, jeg. lun, og varm. mørk og kald på utsida, men lun og varm innerst inne.

    men nå er det snart januar. og da kommer sola tilbake, og jeg skal begynne med yoga om morra'n. kanskje lære meg meditasjon.

    godt nytt år :)

    SvarSlett