Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 23. januar 2012

i dag.

bildet er fra brief lives, bind fem i sandman serien, skrevet av neil gaiman.

jeg presser usammenhengende setninger ut mellom leppene. gråter til hodet verker. drikker cola for å døyve følelsen av sult. gråter mer. jeg klarer ikke spise. klarer ikke kle på meg, gi mening, eller forstå. alt jeg klarer, er å vite. og alt jeg er, er alt.

pappa har vært her, med kjærlighet, og handleposer fulle av juice og kirsebærtomater og brød og syltetøy og tørkepapir. og sven har vært her, med ord og stillhet og en varm kropp som har vugget min. han spiste ferdigpizza og matet meg med sjampingjongene på den. skrøt av meg fordi jeg klarte å svelge. igjen og igjen tørket han vekk vekk snørr og tårer med genserermet, og med nyinnkjøpt tørkepapir.

nå er jeg alene. jeg ligger på gulvet, har ligget her i hele dag, og jeg tenker på å ringe legevakten. er de ikke alt for travle kan de komme innom med noen gode ord. med alvorlige ansikter. med beroligelse i rund, hvit kule-form. så får jeg kanskje glemme, en liten stund. være uvitende, en liten stund.

5 kommentarer:

  1. Du skriver så vakkert. Jeg føler ordene helt ned i bunnen av hjertet. Kjenner megselv igjen i alt, har ligget på gulvet en hel dag selv. Vær sterk Kjersti. Du kan bekjempe det.

    Vil du vite hva jeg gjør når jeg har vond uro i kroppen? Mater fiskene du har på bloggen. Gir litt fred.

    SvarSlett
  2. Du er verkeleg alt, kjære Kjersti, alt det vonde og alt det gode. Eg håpar berre det gode klarer å bryte gjennom, at det vert mest av det som styrkar deg, fordi du er så vakker og fortener så mykje meir, fortener alt det finaste verda har å by på. Eg har gått rundt med ein klump i magen i dag og har ikkje visst kvar han kom frå, men eg trur kanskje eg har følt noko av smerta di, at ho har flydd over fjellene frå Oslo til Bergen, og eg hadde tatt bort all smerta om det var mogleg.

    SvarSlett
  3. jeg tenker på deg hele tiden. du er sterk og flink, jeg lover <3

    SvarSlett
  4. Kjære Kjersti, jeg vet ingenting om det du skriver om, men jeg vet ganske mye likevel: du har den vakreste og vondeste bloggen, noen ganger kommer jeg innom bare for å mate fiskene.

    SvarSlett