Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 18. januar 2012

om ingefærøl og skrivetræler.

i går ettermiddag stakk jeg på liebling. jeg liker å gå på kafé alene. å være i ensomhet, men med andres nærvær hengende tungt, eller lett, i luften. det er en underlig og enkel trygghet over det.

jeg kjøpte meg ingefærøl på fin flaske. drakk og pustet til det var tomt. fant frem notatbok og kulepenn (sort) og ordstrømmene mine. ga etter for dem, og slapp ikke taket før jeg hadde vondt i hånden. det gikk ganske raskt, for jeg presser alltid ordene hardt hardt hardt ned i papiret, klarer ikke skrive rolig og ettertenksomt, alt kaster seg ut av meg i en slik fart at bokstaver flyter over i hverandre og knuser sammen.

og jeg får skrivetræler. men det er ok. jeg liker merker. spor. både de som kan skimtes på baksiden av et ferdigskrevet ark, og de som fester seg til min egen elskede kropp.

11 kommentarer:

  1. Jeg liker måten du skriver på. Fint. Og fin flaske, ja.

    SvarSlett
  2. Fint å gå på kafé alene. Og ingerfæl øl & rom er det nye rom & cola.

    SvarSlett
  3. Så fint lommespeil! Jeg samler på dem. Jeg er også ordentlig glad i gå på kafé alene (men jeg elsker å være alene i utgangspunktet, da, så for meg finnes det egentlig ingen forskjell på å gjøre ting sammen med noen og ikke). Liebling er et godt valg! Ha en fin uke videre!

    SvarSlett
  4. liebling er min favorittkafé. der føler jeg meg ganske trygg og det er så fint der.
    jeg skriver også altfor hardt. alltid etter skolen har jeg veldig vondt i hånden fordi jeg skriver så mye og hardt, og ene fingeren min har fått en vondt klump på seg. men den viser vel bare at jeg liker å skrive for hånd.
    bildet var veldig fint. og jeg liker bildene til høyre på siden, de av deg. du er så fin

    SvarSlett
  5. Å gå på kafé åleine er undervurdert. <3 Eg saknar yndlingskafeen min i Haugesund der eg kunne gjere det same som du skildrar her, den vart stengt i fjor sommar.

    SvarSlett
  6. jeg gikk på kafé alene i dag jeg også. mens alle var i de to første timene på skolen. helt. alene. jeg gikk på kaffefuglen. du burde kikke innom den. de spiller fin musikk og kaffen (for ikke å glemme kakaoen!) er supergod. og det er fin musikk i bakgrunden. i dag spillte de hele closing time-albumet til tom waits. bare sitte der og lytte. og drikke kaffe. på morgenen. prøv

    SvarSlett
  7. jeg skjønner godt at du liker å gå på café alene. selv om jeg ikke gjør det så ofte skjønner jeg hva du mener.
    ingefærøl er fantastisk! schweppes har en som er utrolig god, men den har jeg ikke funnet i norge. :(
    *likte det "nye" designet ditt, det sorte passer godt til de nye bildene. også liker jeg sort*

    SvarSlett
  8. Neste gong eg kjem til Oslo, so har eg lyst til å vere med deg ein heil dag minst, og då hadde det vore fint å besøkt Liebling igjen, i lunsjtider kanskje? So kan vi begge to ha penn og papir med, og prate og synge og vere stille.

    Men det blir ei stund til.

    SvarSlett
  9. fint bilde! du er flink til å skrive, fine.

    SvarSlett
  10. I morgen har jeg 3 timer jeg må tilbringe i oslo uten planer. Jeg tror jeg skal sitte på kafé. Jeg trenger noen fine kafeer å sitte på.

    SvarSlett