Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 22. januar 2012

pappa.

som sier så fin du er, eller godt å se deg, vennen hver gang vi treffes.

som har så fine, fregnete armer og store, trygge hender.

som, hver gang jeg hadde kjærlighetssorg i tenårene, kom hjem med en halvliter iskrem.

som lager akkurat samme nesepusselyd som jeg gjør.

som ler med hele kroppen, men uten lyd, når noe er skikkelig morsomt.

som aldri aldri aldri la noe karakterpress på meg, eller var bekymret for karakterene mine da de begynte å synke (det var nedgangen i hjertet og hodet som var viktig), og som strålte da jeg klarte å slite meg til en toer i historie og samfunnsfag på vitnemålet.

som elsker hunder høyere enn himmelen.

som alltid sier den er meget god når han skal beskrive fantastiske filmer, artikler, bøker eller musikkstykker.

som skarrer.

som er spennende å snakke med, om politikk og musikk og mental helse og mat og bra folk.

som får tårer i øynene når han er ekstra full av kjærlighet.

som kan så mye om mennesker, og bruker kunnskapen overalt i hverdag og jobb.

som jeg kan se gilmore girls med i flere timer av gangen, fordi han digger serien.

som sykler til jobben.

som introduserte meg for blant annet monty python, ray bradbury og katie melua.

som gjør meg glad og interessert når han snakker om fotball, selv om jeg ikke finnes sportsinteressert.

som begynte å lære meg å lage mat da jeg var kanskje fire eller fem. 

som sang høyt for meg på sengekanten helt til jeg selv bestemte det var ok å slutte.

som hjelper meg med å handle når jeg ikke klarer å gjøre det alene.

som jeg er så vanvittig stolt av.

23 kommentarer:

  1. For ein fantastisk pappa du har, altso! Det e so gødt å vete <3

    SvarSlett
  2. Rørende vakkert å lese! For en fin pappa du har.

    SvarSlett
  3. Så fantastisk fint! Jeg blir helt rørt!

    SvarSlett
  4. fineste listen jeg har lest på lenge

    SvarSlett
  5. hjarte til deg og pappan din!

    SvarSlett
  6. Skikkelege, skikkeleg fin liste. Vart rørt.

    SvarSlett
  7. Så utruleg vakkert skrive, og så fint og rørande å lese!
    Pappaer <3

    SvarSlett
  8. Ubeskriveleg nydeleg og rørande! Pappaen les vel? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. pappaen leser, og har tilogmed kommentert litt lenger oppe :)

      Slett
  9. åh, nå ble jeg varm i hjertet. for en fin pappa du har. pappaer er gode å ha <3

    SvarSlett
  10. det er noe spesielt med gode pappaer:) veldig fin liste.

    SvarSlett
  11. For en fin pappa! <3

    SvarSlett
  12. jeg er glad for at du har en så fin pappa i livet ditt. jeg ble så varm inni meg av dette innlegget. kanskje noe av det fineste jeg har lest

    SvarSlett
  13. Pappaen din virker skikkelig fantastisk. Fine fedre er det beste i hele verden.
    . Jeg har min første skikkelige kjærlighetssorg nå, og selv om han er på andre siden av landet og vi bare har sendt litt meldinger, så klarte han fortsatt å gjøre det litt bedre...

    SvarSlett
  14. Tack så jättemycket hörru!

    SvarSlett
  15. Pappaen din virker superfantastisk.

    SvarSlett
  16. åh. pappaen din er fantastisk. han minner litt om min. egentlig ganske mye.

    SvarSlett
  17. og ps. jeg har ikke lagtp merke til Take it with me før nå! Hjerte.

    SvarSlett
  18. <3
    fineste jeg har lest på lenge.

    SvarSlett