Det oppstod en feil i denne gadgeten

lørdag 28. januar 2012

reisefølge.


da jeg og pappa tok toget fra lillehammer til tolga den tjuetredje desember satt vi overfor en dame som reiste med en liten snutesak. snutesaken hadde refleksvest og bekymrede, blanke øyne, og slikket hendene mine, varmet føttene mine, og reiste seg - nysgjerrig og forvirret - hver gang de automatiske dørene gikk opp. tenk at det finnes sånne vesener! jeg blir varm helt ned i tærne av å tenke på det, og jeg skjønner det ikke i det hele tatt. det ble ikke mye stille fundering, musikklytting eller skriving på den turen, i alle fall - vi snakket om hunder i tre timer istedet.

10 kommentarer:

  1. åh, så fin! dyr er så bra.

    SvarSlett
  2. snutesak. best ordet jeg har hørt.
    hunden min har rosa snute og oransje pels. han er vidunderlig søt og rar.

    SvarSlett
  3. Å, fin! For noen dager siden så jeg en bamse av en hund på t-banen. Jeg klarte ikke annet å se på den hele turen og forestille meg hvor myk pelsen dens var.

    (Jeg er usikker på dette meg egne barn, har ikke helt tatt stilling til det ennå, men hund - det skal jeg definitivt skaffe meg en gang i fremtiden! Fineste dyrene.)

    SvarSlett
  4. forresten..
    har du noen guilty pleasures?
    (sorry hvis du finner det upassende, men jeg kom på at jeg ville spørre deg om det også tenkte jeg å gjøre det mens jeg husket det)

    SvarSlett
    Svar
    1. nei, faktisk ikke. eller, jeg har mange gleder og ting jeg liker som kunne vært guilty pleasures, men jeg er ikke flau over dem, skammer meg ikke, og forsøker ikke å skjule dem. f. eks elsker jeg et par-tre sanger av linkin park og ble oppriktig rørt av avatar. kanskje jeg skriver om det en dag.

      Slett
  5. Så fin hund!
    Eg hadde eit mykje nærmare forhold til dyr då eg var yngre fordi eg pla besøke/leike på gardar i nabolaget/i familien og hadde slike gode augeblikk som når ein står og snakkar med ein geitebukk eller kosar med ein katt som oppfører seg som ein hund. Akkurat hundar har eg eit litt variert forhold til (dårlege opplevingar i barndommen), men eg beundrar dei på avstand fordi dei er veldig vakre. Skulle ynskje eg kunne hatt ein katt som kjæledyr sjølv, har veldig lyst på det, men eg er allergisk.

    SvarSlett
  6. Hundar på tog og buss og sånt e utruleg fint!

    SvarSlett