Det oppstod en feil i denne gadgeten

lørdag 18. februar 2012

charlie og mandal og jeg.

bildene er linket

dette er charlie. jeg møtte ham første gang da jeg ble med tine katrine til mandal i fjor, og ble veldig glad i ham. han så gretten og nusselig og lur ut på en gang, malte høyt og var kjempetung. dessuten luktet han godt, og pelsen hans matchet mitt eget bustete oransje hår.

dagene jeg tilbragte i det store sørlandshuset var blant de beste jeg har hatt noen gang. en ferie fra alt som herjet meg. terassen, der vi satt hver dag i vårsolen og spiste vannmelon og kjærlighet på pinne, var en luftlomme, et fristed.

jeg lengter tilbake. til lukten av sol. til lyset på soverommet om morgenen. til fargen på kjøkkenveggene. til å se film midt på natten. til å ligge på ryggen på badet og kjenne varmen fra gulvet gjennom kjolestoffet. til lyden av lily allen og gnom fra laptophøyttalere. til felles middager. til skarrende stemmer. til å gå barbent neste hele tiden. til stillheten mellom to venner. til charlie.

20 kommentarer:

  1. nydelig, nydelig katt. det siste bildet er særlig flott. (du har nydelig tatovering). skulle ønske jeg tålte katter. de er blant de mest sjarmernde dyra i verden. det høres ut som om du hadde det virkelig fint i mandal. vi får håpe det ikke blir for lenge til neste gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for tatoveringskompliment! jeg er veldig glad i tatoveringen. men jeg tenker å endre den litt snart... når jeg får råd. og jeg håper det ikke blir for lenge selv.

      Slett
  2. charlie + vannmelon = sant. fikk du sett nå-er-jeg-fornærmet trikset hans?

    SvarSlett
  3. for en fantastisk søt katt! nydelig historie også, og nydelig lys i bildene. det hørtes veldig fint ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. tine katrine er ekspert på å ta bilder fulle av herlig lys!

      Slett
  4. Kjempefine bilder, hjerte, og jeg liker den nye stolen min så godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. tine katrine er god på dette med dyrebilder. og det er bra du er glad i stolen! kanskje du kan gi den et navn etter hvert. jeg liker å gi ting navn. har kjøpt en liten plante forresten, en av mange, skal ha alle de de selger på ica. vet ikke hva den skal hete ennå da.

      Slett
  5. det høres utrolig ut, jeg skjønner at du lengter.

    SvarSlett
    Svar
    1. <3

      ps: du har vidunderlig design i bloggen din.

      Slett
  6. det går ut på at han blir sur da, kanskje fordi han ikke får maten han tigger sånn etter eller man poker han for mye i rumpa. så han går litt bort og setter seg med ryggen til, og så ser han seg innimellom over skulderen for å sjekke om du ser at han er fornærmet på deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. og det er ganske tydelig at han håper du skal gjøre det godt igjen med å gi han mat.

      Slett
  7. Så vakre minne. (Og vakker katt.) Håpar du får mange fleire slike. <3

    SvarSlett
  8. så utrolig fin historie. (og armene og tatoveringen er fantastisk fint, men det er litt skummelt å komplimentere armene dine. jeg prøver vel egentlig å si at jeg forstår, ønsker deg godt i livet fremover, og... det er så sårt og pent på en gang)

    SvarSlett
    Svar
    1. ikke vær redd for å komplimentere armene mine, da, kjære deg - er det på grunn av arrene at det er skummelt? jeg har ingen problemer med arrene, ellers ville jeg ikke latt dem være synlige. jeg husker ikke hvordan det er å ha armer uten arr, faktisk. det høres trist ut antar jeg, men de er på en måte en del av meg, en bit historie som sitter igjen. akkurat som slike arr fra da en falt på sykkel som syvåring, sånne ting. takk for gode ønsker, og tatoveringkompliment <3

      Slett
    2. neinei, arrene i seg selv er ikke skummelt. (det var også derfor jeg komplimenterte armene)
      jeg tror det er mer at bildet gjenspeiler ikke kaoset som kanskje forårsaker slike armer. det ser rolig og fredelig ut. og fint.
      alt med arr er skummelt for tiden, kanskje fordi jeg gir slipp på det, ser hvordan det er å leve uten å lage nye. det er skummelt, vanskelig og lærerrikt.
      jeg visste ikke helt hvordan du ville reagere på et slikt kompliment, men skjønner at det ikke var grunn til bekymring! <3

      Slett
  9. Fantastisk bild på dig & katten<3
    Vad visar tatueringen på handleden? L.O.V.E

    SvarSlett
    Svar
    1. her kan du se (tatt av den samme jenta, tine katrine): http://www.flickr.com/photos/tinekatrine2/5954119550/in/set-72157627569198044

      fargeregn. men den er ikke helt ferdig ennå. jeg skal fikse på den i løpet av året, den er litt utydelig etc for han som lagde den var ikke helt ferdig utdannet og sånn.

      <3!

      Slett