Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 24. februar 2012

kjersti er flink / konkurranse.

de siste tre ukene har jeg klart å gå ut hver eneste dag. jeg har sovet om natten, ikke på dagtid. jeg har tatt blodprøver på grunn av muskelsmerter uten å få angst(selv om det var skummelt), ringt frikorttelefonen, svart på viktige mailer, ommøblert i leiligheten, sortert bøker, og sendt halvparten av brevene jeg har lovet å sende. med andre ord: jeg har vært veldig flink, og er totalt utslitt. og jeg er stolt, og vanvittig glad over å ha klart det. mørketiden er endelig over, og selv om hodet mitt er mer kaotisk og utmattet enn noensinne, så har jeg litt mer energi. og det skal feires.


med en konkurranse som dreier seg rundt min nye lilleplante. den har fått boplass i en kopp, side om side med håpeplanten, mozart og alf... men den har ikke noe navn ennå, og det må den jo ha. men denne gangen kommer jeg ikke på noe som passer. ingenting føles helt riktig. derfor tenkte jeg at det kunne være oppgaven: finn et navn til lilleplanten. aller helst et herrenavn, for det er slike jeg liker best.

her kommer dere inn i bildet. hva synes dere at lilleplanten skal hete? kom med forslag, så mange dere vil. den som kommer med navnet jeg liker best vinner en tegning laget av meg, et lite brev, og noen andre greier. jeg lar konkurransen være åpen frem til midnatt neste fredag.

en, to, tre, !

oppdatering: konkurransen er nå avsluttet. 

38 kommentarer:

  1. Jeg har tidligere hatt en Bonzai-Kurt som jeg var veldig glad i. Plante-Kurt?

    SvarSlett
  2. Leatherman Stormcock
    Hilsen Sven.

    SvarSlett
    Svar
    1. sven! logg ut fra bloggen min øyeblikkelig! og takk for forslag.

      Slett
  3. Torje, tenkte jeg. Også tenkte jeg på et navn til, men kom på at jeg jo skal ha et barn som heter det, så jeg kunne ikke si det høyt likevel.

    Eller Mufs.

    SvarSlett
  4. Så flink du er som har klart å ta blodprøver.. Det er så rart å suge blod ut av kroppen syns jeg, så jeg hater det, selv om det ikke er vondt.

    Jeg syns at han skal hete Mandus.

    SvarSlett
  5. Du er flink! <3

    Er det lov å kome med to forslag? Greier ikkje å bestemme meg for om eg skal foreslå Gunnar eller Herman. Fin plante, i alle fall. Og fin potte. Den ser ut til å bu fint i den koppen.

    SvarSlett
    Svar
    1. du kan komme med så mange forslag som du vil!

      Slett
  6. Utrolig synd du allerede har en Alf! Vi passet på en liten Måseunge i fjor sommer, etter vi nesten kjørte på den der den satt forlatt ved veikanten. Den kalte vi for Alf.

    Ellers synes jeg Frodo, Pelle og Valgeir kunne vært fine navn.

    SvarSlett
  7. ååh, det er så inspirerende når du er flink! og personlig synes jeg faktisk at ting går best når hodet er litt kaotisk, jeg vet det bare ikke helt selv, thihi. planten kan hete...hmmm....Bon? Som i "bra" på fransk, eller kanskje til og med Bon Iver? Dessuten er det starten av bonjour som er god dag, som kan være en fin start på dagen eller hva? Bon er også måten engelskmennene utaler "bun" her i Yorkshire-området jeg bor og som er ordet for en bolle, som i kanelbolle eller lignende. Ja, du er fin iallefall.

    SvarSlett
  8. Dette er jo Bjarne jo! Å han vil kose seg glugg hos deg, heldige Bjarne.

    Kan ikke alle se at dette er Bjarne? hmm..

    Oi, tenk om jeg vant konkurransen. få tegning og greier. d hadde vært kult.
    så håper du og ser at dette er Bjarne

    R

    SvarSlett
  9. Alle ser jo at det er en Gustav. Men det er jo ikke et fint navn, så kanskje han kan hete Ragge eller Sebastian. Eller Pan. Eller Hugo. Eller Solgeir. Hvorfor er det ingen som heter Solgeir?

    Jeg trenger litt energi. Jeg har liggi langflat i fire år og latt som at jeg ikke er deprimert. Når man later som at man er glad, slipper man grining og teite tanker, men alt er like slitsomt likevel.

    SvarSlett
  10. Pappa? Felipe og Philip er pent. Terru Amor? Fra Anime filmen jeg ikke husker.. + armor, da blir det Terru Amor som blir nesten TU AMOR som er min kjære på fransk :) Jeg har lyst til å kalle barnet mitt det, om jeg noen gang får et barn! Rolf Arne er meklig og søtt.
    Hilsen K

    SvarSlett
  11. Tenkte på Edmund.

    -L

    SvarSlett
  12. Jeg stemmer for Frikk, eller rett og slett Hemulen (han er jo en slags gartner i mummidalen) :)

    SvarSlett
  13. Jeg foreslår Tibelius :-)

    Hilsen K. A.

    SvarSlett
  14. 'Sherlock' foreslår jeg. Da kan du også bruke 'mr Holmes' dersom du skulle fått formelt besøk. En smart plante ville det blitt!

    SvarSlett
  15. På den vidaregåande skulen eg gjekk på var det ein plante eg gav namnet Frank og som eg alltid sa hei til då eg passerte han, og fiksa på han når nokre av dei "kule" elevane hadde vore slem og øydelagt deler av blada hans, men sist eg besøkte skulen hadde Frank forsvunne. Den nye planten din minnar meg om Frank, så det er mitt forslag å kalle han opp etter han. Frank jr., kanskje?

    SvarSlett
  16. Philip! i boka jeg leser nå (the fault in our stars av john green, helt sinnsykt fantastisk) så kaller hovedpersonen oxygentanken sin for Philip, fordi hun synes det ser ut som en. *hun har lungekreft/sykdom*
    eller å kan du kalle den Augustus. det er også fint.

    gratulerer med å være så flink! heia kjersti.

    SvarSlett
  17. Du er best!!

    Og plantenavn da..
    Liten og grønn? Yoda! (Judge me by my size, do you?)

    SvarSlett
  18. Jeg synes denne lille fyren ser ut som en Henrik. Ellers synes jeg at Yoda-forslagene er gode! Fantasy-navn er herlige, jeg gir dem til alt og alle.

    SvarSlett
  19. Hva med Septimus? Leste nettopp Mrs. Dalloway av Virginia Woolf, og der er det en fin og trist og litt tragisk fyr som heter Septimus. Dessuten betyr navnet "den syvende", og lykketall skal man jo ikke kimse av.

    SvarSlett
  20. Jeg synes Bernard som i Black Books er perfekt, men Lille Helmer passer også. Og forresten: bra jobba de siste tre ukene, stolt av deg!

    SvarSlett
  21. Føler at flinke Kjersti ikke liker Bjarne navnet. (Selv om dette er Bjarne). Og siden vi kunne gi så mange navneforslag vi ville, og jeg har veldig lyst til å vinne en Kjerst-tegning og sånn, så foreslår jeg flere navn. Er jo tross alt flinke Kjerstis plante. Så hva med: Gorm, eller Thorn? Eller en Asgeir eller Truls? Eller kanskje Paul, Haakon eller Sven? Eller Andreas, Fredrik, Styrk, Frode, Jan, Magnus, Rolf, Kåre, Olav, Trygve, Nils, Einar, Per, Arne, Asle, Odd, Thor, Ole, Trond, Aleksander, Atle, Bjørn, Ulv, Asbjørn, Eirik, Eskil, Geir, Tom, Gunnar, Alf, Alfred, Henning, Håkan, Håkon, Ivar, Mats, Mathias, Jo, Jon, John, Daniel, David, Arnold, James, Robert, Ian, Jonas, Michael, Robin, Bendix, Stian, Alfred, Jørn, Jørgen, Vidar, Kjell, Øyvind, Øystein, Petter, Oliver, Ove, Leif, Rune, Christian, Torbjørn, Roy, Harry, Henry, Terje, Erik, Kim, Oddvar, Espen, Morten, Jarl, Ingo, Torfinn, Edmund, Bjørnr, Severin, Lukas, George, Christoffer, Terje, Dan, Janne, Daniel, Jallis, Jarl, Bjørge, Roger, Kai, Arild, Kim, Kristen, Kristian, Thomas, Hans, Jacop, Marius, Martin, Magne, Oddmund, Andre, Roar, Rafael, Ralph, Ragnar, Kjetil, Ronny, Tom, Tommy, Ruben, Otto, Svein, Torstein, Vegar, Carl, Karl, Nick eller Stig? Har ikke talt opp hvor mange navneforslag dette er. Men ove 100 er det nok. Så håper at du ser navnet du leter etter her.

    R

    SvarSlett
    Svar
    1. ... å ramse opp en haug med navn er ikke helt det samme som å faktisk finne et som en mener er rett. om du synes at "bjarne" er det rette navnet så burde jo strengt tatt det være ditt forslag. men jeg bestemmer hvilket navn som blir valgt.

      Slett
  22. Edwald, liker jeg. Personligheten til en gammel mann med teak-bokhyller fulle av bøker med burgunderrøde bøker og et persisk teppe foran peisen, han med de store engelske hagene og store glassdører ut mot et nesten gjengrodd tjern. Litt ensomme, gamle Edwald som leser bøker om krimhelter om dagen og drikker bitter svart te til alle måltider, og som sover med pysjamas og som kanskje er bittelitt redd for å slukke lyset. Barn er som regel litt redd for Edwald for han har en litt slitt jakke og en rygg som har blitt bøyd gjennom årene, men Edwald liker barna og er litt trist for at han ikke har sin egen familie. Edwald er kunnskapsrik og stolt, og bryr seg mye mer om selve ordene enn de fine ryggene til bøkene. Tenk, alt dette i en liten plante.

    SvarSlett
  23. siden folk tar navn fra bøker så gjør jeg det også, og siden den siste boka jeg leste i var muldvarpen(filmen var så inderlig bra, så da måtte man ha mer) så var jim det første jeg tenkte på. det er liksom navnet på noe som er lite og søtt og forsvarsløst(hvilket ikke stemmer med jim i muldvarpen, lol) og sånn som små planter er. (og så kan man slenge på etternavnet, prideaux, siden franske etternavn er så vakre)

    SvarSlett
  24. Lille-t du er jo en poet!

    SvarSlett
  25. Jeg synes den skal få navn etter deg: Lille Pus. Hilsen pappa

    SvarSlett
  26. Han bør heite Christopher Antonius, fordi det er det finaste namnet eg kan kome på.

    Du er ikkje flink, du er kjempeflink!

    SvarSlett
  27. Alfonso. Tykkjer har ser ut som ein Alfonso.

    SvarSlett
  28. hoho, Vidar Busk, Olof Palme, Kate Bush / George Bush, Woody Allen, Platon. hoho

    SvarSlett
  29. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  30. den skal hete espen arnakke. jeg liker sette navn.

    SvarSlett
  31. jeg hadde valgt å kalle planten for asbjørn, om jeg skulle bestemt. :-) også vil jeg har tegning laget av deg, lite brev og andre greier. hihi. hilsen jessica.

    SvarSlett
  32. dette er vanskelig, synes jeg, men det er ikke så vanskelig å forstå hvor flink du er, og det kan du godt være stolt på Kjersti :) og så er jeg sikkert på at planten får et veldig fint navn. gleder meg til å høre.

    <3

    SvarSlett