Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 6. februar 2012

mirakelfisken kan reparere hjerter.


foto: ukjent

for to uker siden snakket jeg med maria om at hjertet mitt er istykker og at jeg aldri klarer å lime det sammen igjen, at det eneste som går er vende det om, stokke om på bitene, gjemme de skarpeste splintene. hun foreslo at jeg skulle google reparere hjertet for å se om det fantes noen magiske løsninger. jeg så gjorde, og kom over denne artikkelen om zebrafisken og dens utrolige evne til å reparere seg selv. den fikk meg til å smile og gjorde meg litt varm i tærne, men jeg tror ikke jeg kan bruke den til noe konstruktivt. hadde jeg bare vært en zebrafisk.

15 kommentarer:

  1. For en heftig egenskap å ha! Det hadde vært veldig praktisk noen ganger. Heldigvis finnes midlertidig lim til brustne hjerter, i form av for eksempel god musikk, hjemmebakst og stjernehimmel. Elektronisk klem til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, jeg skulle bare ønske at limet ikke var så midlertidig... og jeg er redd for stjernehimmelen. men jeg har spist kanelsnurrer. og hører på leonard cohen. takk <3

      Slett
  2. Åh, så fantastisk fisk! Kanskje hjelper det litt å berre vite om at slike ting går an?

    SvarSlett
    Svar
    1. på en måte hjelper det litt, på andre måter gjør det alt verre, men det er vanskelig for meg å forklare det skikkelig... men fisken er virkelig en mirakelfisk.

      Slett
  3. åh, tenk å være zebrafisk! hjerter er kjempekjempevanskelige puslespill, tror jeg. jeg har ikke vært her på lenge, men du er fortsatt like fin.

    SvarSlett
    Svar
    1. godt å ha deg tilbake. og takk <3

      Slett
  4. jaja, jeg har jo ikke akkurat copyright over dem.

    SvarSlett
  5. Me hadde zebrafiskar då eg var lita. Dei var så fine og kjekke i akvariet. Svømte heile tida i flokk og såg ut som glitter mellom akvarieplantane. Heilt til me fekk store stygge gullfiskar som åt dei opp...

    Det er alltid noko vondt, stort og stygt som skal ete opp små mirakel. Men så var det vakkert så lenge det varte.

    SvarSlett
    Svar
    1. føler meg veldig oppspist selv, av store og vonde og stygge ting. vakre ting og. det er så forferdelig tungt å miste. takk for at du delte.

      Slett
  6. For ein fantastisk fisk! Då eg var liten pla me ofte besøke ei av mamma sine beste veninner som ikkje budde så langt frå oss, kanskje ti minutt med bil, og heime hjå henne og mannen var det eit stort akvarium, så medan dei vaksne snakka (og ein måtte aldri avbryte dei vaksne sine viktige samtalar) og medan dei litt eldre ungane leika med kva enn litt eldre ungar leikar med, stod eg og såg på fiskane og prøvde å kommunisere med dei, fordi eg var overbevist om at dei visste noko om livet som eg aldri kom til å forstå, men at eg kanskje kom til å vere litt nærmare sanninga deira om eg berre prøvde å få kontakt med dei, for ei lita stund.

    SvarSlett
    Svar
    1. er så glad i ordet "fisk", jeg. og jeg skjønner godt hva du mener. slik var det med meg og mange dyr. en gang da jeg var bitteliten spurte jeg pappa om hvordan voksne kunne ha så mye å snakke om.

      Slett
    2. Ja, det var det beste med å besøke gardane til folk i familien og elles andre som hadde dyr, sjølv om eg syntest hundar var skumle og sjølv om eg eigentleg var allergisk.
      Akkurat det er framleis eit mysterium for meg, kanskje spesielt fordi eg ikkje klarer småprat, ikkje slik småprat som det er forventa at ein skal ha om slikt som eigentleg ikkje tyder noko og slikt som ingen eigentleg bryr seg om. Men det kan vere fint å prate om ingenting òg, om begge/alle er med på det.

      Slett
  7. Eg veit kva zebrafiskar eigentleg er: jenter og gutar og damer og menn med øydelagde hjarte som blir fødde på ny i ein fiskekropp slik at dei skal kunne blir heile att. Nemleg!

    SvarSlett
    Svar
    1. SKRIV BARNEBOK FOR FAEN. best for deg at du har begynt på den når jeg ser deg neste gang. forhåpentligvis skal du bo litt hos meg til sommeren eller noe sånt noe. førtste skritt: samle tanker og strøsetninger som den der i en bok. pluss gamle små tekster og historier. gjør det gjør det gjør det!

      Slett