Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 21. februar 2012

når du kjenner en bokhandlerske som heter linn strømsborg...

... kan du gå ut av oslokulden og inn på ark; til lukten av papir + elektrisk lys, bare for å få en klem.

... kan du lage et lite reir av tingene dine bak disken, og sitte der og føle deg kul og spesiell.

... kan du beundre de barske converseskoene hennes, og det at hun vet akkurat hva hun skal si når en kunde ber om hjelp; at hun vet hvilke bøker som er hvor, at hele holdningen hennes utstråler dette er min butikk, mine bøker.


... kan du stikke over gata kjøpe mat til dere når sulten tar overhånd (burger og pommes frites til henne, müsli til deg) og se ut av vinduet, på alle som haster forbi, vel vitende om at du har god tid, at du ikke trenger dra noe sted på lenge ennå.

... kan du lytte til henne mens hun snakker om steder hun har vært, om gutter som slenger fra seg verdens vakreste replikker, om å lene seg mot usynlige vegger, om å være gal av forelskelse, og midt i alle ordene kan du smile og gråte samtidig, fordi det er rart og søtt og trist,  fordi du kjenner alt sammen på kroppen selv om det er så alt for langt borte, fordi du forstår. men mest fordi hun er så inni helvetes vakker.

linn har forresten  skrevet en magisk bok som heter roskilde, og internett-boligen hennes, som alle burde besøke titt og ofte, finner du her.

14 kommentarer:

  1. Å, det hørtes perfekt ut!! Fikk flashbacks fra barndommen når jeg alltid lagde meg reir av dyne, bamser og mengder av bøker og tegnesaker, og satt der alene i timevis i mitt eget lille univers, kun avbrutt av moren min som hadde middag klar til meg. Takk :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. oi fint. sånn er jeg ofte nå, bortsett fra at jeg avbryter meg selv fordi jeg må lage middag. når jeg husker det, da. i dag har jeg glemt helt å spise nok.

      Slett
  2. elsker den ark-bokhandleren! linn hørtes utrolig fin ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. hun er det. du burde besøke siden hennes! oppdatert innlegget, er link nederst.

      Slett
  3. Så utruleg fint!
    Eg vurderer å verte bokhandlarske til hausten, om nokon vil ha meg.

    SvarSlett
  4. Det er så hyggelig å kunne henge på steder der det jobber folk man kjenner og er glad i, og hvis det tilfeldigvis er en bokhandel, så er jo det er stor bonus!
    Så fine tebladene i det forrige innlegget var, forresten!

    SvarSlett
  5. fine arbeidsplasser er fint

    SvarSlett
  6. Så utruleg fint dette høyrest/ser ut. Bokhandlar er fine stadar. Har lyst til å jobbe i ein ein gong.

    SvarSlett
  7. så fint innlegg :)
    jeg har lest bloggen hennes en liten stund og jeg har ganske gode minner fra da jeg leste Roskilde, under mine siste dager i Trondheim. men ja, hei Linn, jeg vil også bli kjent med deg

    (og hei, Kjersti, jeg er snart ferdig med boka & setter meg på et fly nordover i morgen, så da skal jeg sende melding og så skal vi drikke te? eller i hvert fall skal du få den tilbake.)

    SvarSlett
    Svar
    1. hun har en flott blogg. og ja, selvsagt skal vi drikke te! og så må du si hva du synes om boken. står fremdeles fast ved at den viser det norske språket på en helt avsindig vakker måte.

      Slett
  8. Beautiful pictures. And I love the feel of your blog <3

    SvarSlett
  9. Ho høyrest verkeleg vakker ut.

    SvarSlett