Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 8. februar 2012

ryggsekken min.

helt siden jeg fikk arve morfars gamle ryggsekk i fjor høst har jeg brukt den daglig. jeg har vanligvis med meg hele horder av saker og ting, og da er det fantastisk deilig å kunne bære alt sammen på ryggen, lett som bare det, uten at alt henger på hofta og gir skuldersmerter. 

den er slitt og rar og akkurat passe stor, med to stk pins på oversiden av lokket, og navnet mitt i blokkbokstaver på innsiden. kjærlighetssekken min. de siste dagene har jeg fylt den med langt færre ting enn jeg pleier. den har faktisk vært ganske ryddig. så i dag tenkte jeg at jeg kunne vise frem innholdet:



+ lommebok.

+ mobiltelefon.

+ sort og hvit neglelakk.

+ en rød moleskine, til absolutt hva som helst av skriverier, lister, tanker og dokumentering.

+ en blå moleskine, til skriveidéer og tekstbruddstykker.

+ en enkel notatblokk (takk, håkon), til huskelapper og brev.

+ medisiner. i mitt tilfelle vil det si concerta og citalopram teva.

+ voksørepropper. innmari gode å ha når jeg er overstimulert.

+ tamponger. for sikkerhets skyld. 

+ metallting jeg har funnet på gata.

+ te. ukens valg er rooibos med rabarbra og vanilje.

+ tesil.

+ blokkfløyte.

+ to bøker: roskilde av linn strømsborg og night walks av charles dickens.

+ sminkepung med hval på den ene siden og seilskip på den andre.

+ arganolje.

+ fem dårlige penner. mister alle de gode. vil skaffe meg en jeg kan ha i et kjede rundt halsen.

+ en ballong det står psykisk helse på.

+ en boks tunfisk i vann.

20 kommentarer:

  1. de gode pennene altså... de er onde, løper alltid av sted. kjøpte tre stk til paul jeg. "hvor er de nå?" spurte jeg et par uker senere. "vet ikke".

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, ikke sant. jeg fikk en sånn en magisk en som kosta omtrent tohundre eller noe, selvsagt klarte jeg å miste den, enda jeg passet helt slavisk på den i tre måneder...

      Slett
  2. Sekken din er fin, akkurat som deg Kjersti.

    SvarSlett
  3. Så vakker ryggsekk! Ein ryggsekk med sjel. Eg plar alltid gå rundt med minst fem pennar i veska, men det er som regel berre éin eller to som vert brukt, fordi dei er best. Og dei aller beste, dei finaste, ligg i pultskuffa i leilegheita.

    SvarSlett
    Svar
    1. trenger virkelig gode penner, mer enn en, så jeg kan rote vekk et par. sjeleryggsekker er bra å ha.

      Slett
    2. Gode pennar (og gode notatbøker) er eit must.

      Slett
  4. ELSKER sminkepungen! Har du laget den selv? Hvor har du fått tak i den?

    Elsker ryggsekk, det er så digg, man kan ha med masse ting og likevel ha armene fri.

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg kjøpte den i denne butikken: http://www.etsy.com/shop/lineacarta?section_id=6272134 men den er gått ut av salg nå, desverre... de har servietter med samme motiv på,da.

      Slett
  5. ååh en sånn sekk vil jeg ha : ) Heldigvis ikke bare jeg som har "unødvendige" mengder med notatbøker :D

    SvarSlett
    Svar
    1. notatbøker er aldri unødvendige, uansett hvor mange en har! :)

      Slett
  6. Hei Kjersti. Jeg er daglig leser og elsker den fine, fine bloggen din.
    Jeg synes det er veldig sjarmerende hvordan du har med deg te! Jeg har også med meg te overalt. Nevneverdig teposer, eller selvlagde teposer - kan lett brukes på Blindern eks. Sekken er i seg selv kjempevakker. Elsker gammelt skinn. Og hva er egentlig arganolje?

    Håper alt er bra med deg, og at kvelden blir ypperlig!

    SvarSlett
    Svar
    1. hei, lu! takk for disse fine ordene! kvelden (i går) ble meget god. og så utrolig hyggelig at du gir lyd fra deg. gjør det gjerne oftere! jeg elsker kommentarer, og er for tiden langsomt på vei tilbake i kommentarfeltet etter en ganske lang pause. jeg liker ikke å gå uten te over lengre tid, så da har jeg med meg te litt sånn overalt. i tilfelle temangel der jeg er.

      arganolje er en superduper magisk olje som jeg bruker i håret og som fuktighetskrem til hender og ansikt. huden trenger strengt tatt bare rent, sunt fett, ikke alle mulige slags syrer og alkohol og jeg vet ikke hva, og huden min har aldri hatt det så bra som den har det nå. hvis du vil lese mer kan du søke opp "argan oil" på wikipedia, og hvis du vil kjøpe oljen (som er ganske så billig) kan du gå hit: http://www.iherb.com/Life-Flo-Health-Pure-Argan-Oil-Skin-Care-4-fl-oz-118-3-ml/29792?at=0 vil anbefale deg å kjøpe den over nettet, tross lang leveringstid, for i norge er den så mye dyrere og du får mindre for pengene.

      Slett
    2. ah, flott! og man/jeg trenger minst 4 kopper te hver dag, så kan kjenne igjen enkelte elementer her, ja. hmm.

      arganolje virker jo flott. jeg er ganske miljøbevisst og antikjemikalier for tida, så det hørtes jo veldig midt-i-blinken ut. har fått betydelig bedre hud etter å ha byttet til økologisk hudpleie, så dette må nok sjekkes ut. takk for tips.

      Slett
    3. bare hyggelig du! det anbefales virkelig. og jeg er enig i det med tebehovet. lykke til! finnes mye fantastisk på iherb.

      Slett
  7. Nydeleg sekk, fint innhald. Følte at du sko på eventyr:)

    SvarSlett
  8. sv: haha, for jeg har så mye penger ;) skal på camden om det er "åpent" da.

    SvarSlett
  9. Finaste sekken, den har jo sjel i massevis, akkurat som du!

    SvarSlett
  10. Et øyeblikk trodde jeg at boksen med tunfisk i vann inneholdt levende fisk (som man ikke må skremme ved å lage for megen lyd), men så koblet jeg at tunfisk kanskje var litt for store til å ha i ryggsekken, og at du vel heller ikke er typen som stenger levende ting inn i bokser, men det var en koselig idé før fornuften meldte sin ankomst! :-) Du får kjøpe deg en boks med 50 penner fra Clas Ohlson - de skriver veldig lenge og er veldig mange, så og om alle pennene dine er som det, kan du jo ikke ende opp med noen som er ubrukelige, uansett hvilken penn du slenger i sekken:-D
    Evt. er det jo mulig å bruke en pen again-penn (en sånn snodig sak som ser ut som en penn med en stor U i enden av skaftet), og bruke knaepoxy til å gjøre om U-en til en O, og træ den på en snor :-D

    SvarSlett