Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 9. februar 2012

å spise blomster til frokost.

bildet er linket

da jeg møtte synne sun løes i august (gjennom skrivekonkurransen til mhu) ga hun meg to av bøkene sine. å spise blomster til frokost var en av dem. jeg begynte å lese straks jeg var for meg selv, slukte den hel, slukte den rå.




jeg fulgte hovedpersonen, mia, gjennom en mani.



og en depresjon. det kan du og. om du vil. 

det jeg synes er rart med denne boken er at jeg klarer å elske den - setningsbruken, bildene, detaljene, historien -  selv om jeg ikke kan fordra hovedpersonen. det er godt gjort. og sjeldent. takk, synne. for bøkene du ga meg, og for tilbakemeldingene og rådene du gir meg.

12 kommentarer:

  1. Ho skriv slik at hjartet galopperer om kapp med tankane og kjenslene og orda.
    Så fint. Og trist. Og sårt. Og kjent.

    SvarSlett
    Svar
    1. den første delen av boken, den maniske delen, har kapitler (veldig små) som bare er en setning hver, med supermange kommaer. jeg har aldri vært manisk men hodet mitt er slik, fortløpende, ekstremt, så jeg kjenner meg svært godt igjen.

      Slett
    2. Ja, eg skjøner. Hovudet mitt er ikkje slikt, men eg kjenner meg igjen likevel, på eit vis. I guess eg vert meir overvelda av minne og tankar som ikkje nødvendigvis er knyta til augeblikket versus å verte bombardert av inntrykk medan dei skjer.

      Slett
    3. hodene våre er ikke enkle å ha, altså.

      Slett
  2. den høres fin ut, minner meg om måten du skriver på, setningsoppbygningen altså.

    SvarSlett
  3. den boka las eg då eg var så liten at eg eigentleg ikkje visste kva ho handla om. trur eg tykte ho var veldig rar, så eg las ho ferdig.

    SvarSlett
  4. Gud den måste jag läsa (men på svenska så jag förstår lite mer) tack för tips! LOVE<3

    SvarSlett
  5. Svar
    1. det står øverst i innlegget. synne sun løes. håper den er oversatt til svensk, lykke til! :)

      Slett
  6. JEG ELSKER DEN BOKA! Heldige, heldige deg, som får jobbe med Synne.

    SvarSlett
    Svar
    1. veldig god bok! og jeg jobber ikke akkurat med synne, altså, jeg har bare pratet med henne om skriving etc et par ganger, og hun ser på tekster hvis jeg ønsker det og hun har tid. men jeg er enig i at jeg er heldig!

      Slett