Det oppstod en feil i denne gadgeten

lørdag 18. februar 2012

tre rare engelske ord.

lollapalooza: en ekstraordinær eller uvanlig ting, person, eller hendelse/noe veldig stort, noe vidunderlig/en skikkelig skrøne.

quincunx: en oppstilling av fem gjenstander i en kvadrat eller et rektangel; en i hvert hjørne og en i midten.

ort: en liten mengde/rest med mat som ligger igjen etter et måltid.

jeg sitter ofte på dictionary.com på utkikk etter rare og fine ord, og i dag tenkte jeg at jeg kunne dele noen med dere. god idé? dårlig idé? hva mener dere? jeg tenkte kanskje det kunne bli en ny greie her i bloggen, ord er tross alt en av mine største lidenskaper, og bloggen har allerede en egen kategori som passer.

12 kommentarer:

  1. Elskar det! Meir meir meir :)
    Lollapalooza hadde eg heilt gløymt, er fantastisk!
    Eit engelsk ord som eg synest er litt artig er jibberish :D Smiler alltid når David Grey syng "I've been talkin' drunken jibberish / falling in and out of bars" i Sail Away.

    SvarSlett
    Svar
    1. ok! mer skal bli! om en ukes tid kanskje, ellers blir det litt mye på en gang. har alt funnet et ganske bra ord til neste gang. og ja, gibberish er et flott ord - rimelig sikker på at det skrives med g faktisk - så jeg skjønner godt hvorfor du liker det!

      Slett
  2. hihi,dette var gøy å lesa! I neste engelske samtale skal eg slå til med framande ord!

    SvarSlett
  3. lollapalooza har jeg aldri hørt før. fabelaktig. ort var også flott. del gjerne mer! (:

    SvarSlett
  4. Finfin idé! Eg elsar mange ord, men dei eg kjem på akkurat no er butterscotch og humbug.

    SvarSlett
  5. Ingen god idé - fantastisk idé! Jeg liker det.

    SvarSlett
  6. Å, blogging om ord og språk er jo bare fantastsik. Ja takk til mer! ^^

    SvarSlett