Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 28. mars 2012

dd. kk. hh. kronprinsen og kronprinsessen har den glede å invitere...

... kjersti larsen dahle til gjestebud på skaugum, onsdag tjueåttende mars, klokken nitten null null til tjueto null null. 

dette, og litt til, står skrevet med store, sorte bokstaver på et hvitt kort jeg fikk i posten for noen uker siden. jeg er en av seks unge mennesker med psykiske vansker, håndplukket av mental helse ungdom, som skal spise middag med kronprinsparet i kveld. jeg har visst det lenge, helt siden en gang i februar, men ettersom det er snakk om et intimt og lukket møte og ikke et stort arrangement, og det ikke ble offisielt før helt nylig, har jeg måttet holde det hemmelig for omverdenen - frem til nå i dag. 

jeg vet ikke så mye om verken håkon eller mette marit. jeg har aldri lest se&hør, jeg har ikke fulgt med på nyhetene på årevis, og jeg er rimelig nøytral når det gjelder monarki eller ikke-debatten - men jeg har fått med meg at de er jordnære, ydmyke, snille mennesker. og jeg vet at jeg og de andre er blitt invitert ganske enkelt fordi de ønsker å gjøre noe hyggelig og oppløftende for ungdom som har det tungt. og det er sterkt, synes jeg, sterkt og varmt og klokt og riktig.

det er en fantastisk ære og en stor glede å få en slik mulighet. jeg er helt i skyene, og rimelig nervøs. hva hvis jeg snubler? hva hvis jeg glemmer å snakke til dem i tredjeperson? hva hvis jeg smører leppestift utover hele ansiktet mens jeg spiser? sier hodet mitt, og hjertet sier dunk dunk dunk, mye høyere enn vanlig.

men så googler jeg dem:




og tenker at de er søte og rare og forelsket i hverandre, og at det kommer til å gå bra.

14 kommentarer:

  1. lykke til! og hvis det skjer noe rart kan du jo bare skylde på at du er gal <3

    SvarSlett
    Svar
    1. det er det jeg tenker også, ganske bra plan. de vet jo at jeg er gal på forhånd, så jeg er rimelig sikra der.

      Slett
  2. Wow. Berre... wow.
    Have fun!

    SvarSlett
  3. Åh så fantastisk! Håper kvelden blir finfinfin.

    SvarSlett
  4. heldig du er, kjersti. de er ett kjempesøtt par, og du kommer til å få en fin kveld.

    SvarSlett
  5. :-D kos deg så sykt mye!!

    SvarSlett
  6. Så flott! Lykke til. Og bare tenk at de er helt vanlige mennesker som tilfeldigvis er kongelige. Går nok veldig fint! :)

    SvarSlett
  7. Eg er i grunn veldig stolt av å bu i eit land som har eit so flott kronprinspar. Og so er eg utruleg glad på dine vegne!

    SvarSlett
  8. Så flott! Det kjem til å gå bra, heilt sikkert. Kos deg, i staden for å bekymre deg :)

    SvarSlett
  9. Stilig! Håper du har en veldig bra kveld, synes det er fantastisk at din stemme blir hørt. :)

    SvarSlett
  10. så flott, kjersti! gleder meg til å høre hvordan du hadde det :)

    SvarSlett
  11. Så gøy, Kjersti! Går helt sikkert bra :)

    SvarSlett
  12. Jeg synes de er supersøte! Håper du koste deg maksimum :D

    SvarSlett