Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 16. mars 2012

ensomhet.


det er lenge te solå står opp
frå bak havet, der hu bur
drikker vann frå en mørkeblå kopp
mens blikket møter mur

eg deler vatnet mitt kun med meg sjølv
men eg e'kje særlig tyste
eg tru'kje nogen he gjort dette før
eg er vel blant de fyste

tenk om du kunne kommet på besøk
opp trappå, gjønå mørket
eg sku'kje sagt noge om du lukta løk
eller om du gjekk i dørken

for me trenger ikkje gjer nogenting
kan sjå på månen når han skinner
en masse skygger som danser omkring
te de plutselig forsvinner

ingen trenger vær redde
ingen trenger vær redde nå
ingenting er på ferde
kjenner en som passer på

men koss kan du veta at eg he lyst
te å få besøk av deg no?
oppi trappå, der er det heilt tyst
og på dørå banker ingen på

9 kommentarer:

  1. Eg kan godt komma på besøk<3

    SvarSlett
    Svar
    1. hvis du mener nå i natt: så sent som dette kan jeg nok ikke ta imot besøk, for jeg skal ha hjemmehjelp og til psykolog i morgen. desverre. men jeg ble veldig glad for tilbudet.

      Slett
  2. Du er sterk som tør vise frem arrene dine. En dag håper jeg å klare det samme <3
    ps: du er ikke alene. Og skyen var fin.

    SvarSlett
    Svar
    1. tenker du på bildet av hånden min? eller snakker du metaforisk? for... for meg er er det bare et bilde av hånden og underarmen min, det var ikke ment som et "jeg har arr"-bilde. ikke at jeg har noe imot at du sier det eller noe altså, jeg bare understreker at... hm... at det at arrene mine er synlige på et bilde ikke betyr at jeg spesifikt viser dem frem. men jeg skjuler dem ikke men jeg er blitt vant til dem. de er en del av meg og jeg skammer meg ikke. det burde ikke du heller. og det er ikke du heller (alene altså) <3

      Slett
  3. Fine Fine Deg. Nydelig skrevet. Jeg så ingen arr. Men jeg så strømpebuksa di som krummer tærne og lager rynker nederst.
    Vakker sang også. Takk <3

    SvarSlett
    Svar
    1. teksten er ikke min, den er skrevet av geir zahl :) men værsågod. og takk for at du ser.

      Slett
  4. bildene dine er så fine, kjersti<3

    SvarSlett
  5. Måtte alle einsame sjeler, på nattestid og elles, finne ly og ro, kjærleik og opne armar.

    SvarSlett