Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 22. mars 2012

hundre engelske ordskatter.

bildene er linket

north.

pewter.

fuck.

salt.

toast.

rumble.

susurrus.

solitude.

gray.

earth.

rock.

sugar.

cornflake.

hot.

story.

sick.

walk.

howl.

honey.

skin.

fragment.

steal.

rust.

braille.

reply.

isle.

ash.

cock.

ascension.

mist.

broken.

crude.

penumbra.

sacred.

freak.

steam.

sweep.

breath.

fill.

vessel.

precious.

exist.

vegetable.

number.

fix.

brush.

crack.

everything.

cloud.

well.

ending.

home.

coin.

trouble.

starfish.

river.

magnetized.

with.

suitcase.

noise.

strength.

whisper.

raspberry.

carry.

cinnamon.

ginger.

whale.

oatmeal.

gin.

whirly.

wet.

tobacco.

chalk.

turf.

dirt.

soak.

cocoa.

smoke.

cigarette.

apricot.

carbon.

rice.

raincoat.

copacetic.

once.

sting.

windowsill.

pretend.

bustier.

peppermint.

sourdough.

bruise.

flicker.

know.

noonlight. (et uekte, vakkert ord. jeg fant det i terry pratchetts i shall wear midnight og falt.)

frosting.

pocket.

freckle.

lemony.

oak.

casket.

ampersand.

12 kommentarer:

  1. hell yeah, bare mine bilder 8)

    SvarSlett
    Svar
    1. du tar nydelige bilder og jeg slipper å stresse med "må jeg printscreene eller får jeg lov til å bruke bildet?"-rot. alle vinner.

      Slett
  2. Ååh, engelsk. Eg sa alle stille for meg sjølv.

    SvarSlett
  3. Sukk. Språk, altså. Jeg tror "well" er min favoritt på den lista. Og kanskje "turf". :)

    SvarSlett
  4. Å, så fine ord :-) Det er synd at norsk ikke er like rikt som engelsk når det kommer til beskrivende ord for f.eks. følelser, former osv.

    SvarSlett
    Svar
    1. norsk er kanskje ikke like rikt, men det finnes ikke mindre vakkert. jeg er så glad i ord.

      Slett
  5. Så mange nydelige ord! Selv er jeg svak for "bumblebee"

    SvarSlett
  6. vessel, ash, trouble, freckle og alle dei andre. No fekk eg lyst til å prate engelsk heile helga.

    SvarSlett
  7. Så mange skatter på ett sted! Takk og god helg!

    SvarSlett
  8. ser du definerer 'noonlight' som et uekte ord, og dette er ikke et kveruleringsspørsmål selv om det sikkert kan virke sånn, men hva er egentlig et "ekte" ord? så lenge det har en forståelig mening og kan brukes og forstås i sammenhengen så burde det vel være greit? eller er det en ord-jury noe sted? haha, herregud. hilsen miss null-peiling-på-etymologi-osv.

    SvarSlett
    Svar
    1. i mine øyne er det et vaskeekte ord! men jeg var redd noen skulle tro jeg prøvde å skrive "moonlight" og kom med en typo, og så ville jeg understreke at du ikke finner noen definisjon på det særlig mange steder (annet enn kanskje på sider som siterer terry pratchett) - det er ikke registrert i noen ordbok eller på noen ordliste, sånn offisielt.

      Slett