Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 16. mars 2012

i dag er jeg glad fordi...


bildene er linket

... jeg har appelsinmarmelade og sjokolademelk i kjøleskapet, og i magen.

... det mørkegrønne lakenet jeg har bestilt fra ellos lå i postkassen i dag.

... jeg alltid har tilgang til rent drikkevann.

... det falt en ny bokidé ned i hodet mitt i dag.

... damen som utreder meg på tips (tidlig oppdagelse og behandling av psykoser) leter etter de samme bøkene av jon bing som jeg gjør (alexandria-serien, som ikke trykkes mer), av samme grunn: hun leste dem da hun var liten og har ikke klart å glemme dem.

... jeg har farget håret leppestiftrødt, og føler meg some clementine i eternal sunshine of the spotless mind.

... dere, mine superlesere, er så fulle av skjønnhet og kjærlighet og oppfinnsomhet og gode ord.

16 kommentarer:

  1. Sjokolademelk redder dagen!

    SvarSlett
  2. Leppestiftraudt, mørkegrønt. Det høyrest veldig fint ut ilag.

    SvarSlett
    Svar
    1. komplimentærfarger og sånn. veldig fint sammen.

      Slett
  3. moren min kjenner jon bing (:
    leppestiftrødt! fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. åh man, hvis du kan finne ut av hvor jeg får tak i bøkene jeg ser etter blir jeg overlykkelig. kanskje han vet noe om hva slags bortgjemte butikker som selger dem. hvis det ikke er mye å be om da. tenkte bare jeg skulle spørre.

      Slett
  4. Dette var tidenes liste.

    UTROPSTEGN. ja.

    SvarSlett
  5. sykt fin liste. bloggen din er så god.
    sv: tusen takk<3 og jeg ble veldig glad!! du må gjerne bruke den setningen som en boktittel en gang. da hadde jeg hoppet av glede og blitt stolt hihi.

    SvarSlett
    Svar
    1. takk, johanne! og jeg lover å si ifra hvis jeg bruker den en gang altså.

      Slett
  6. Åå, så bra :-D godt å høre.. De bøkene MÅ jo finnes i en eller annen bruktbutikk?

    SvarSlett
    Svar
    1. de gjør nok det, men det er ikke så enkelt å tråle bruktbokhandler hele tiden. jeg ender alltid opp med å blakke meg, bøker er min største svakhet sånn sett. titter stadig på antikvariat.no, da.

      Slett
  7. Jeg har bestemt meg for å slutte å være flink og ha det gøy istedet, for da er det mye lettere å gjøre det man vil. Når man starter på et prosjekt fordi man vil, ikke fordi man skal være flink.

    I bokhyllen min har jeg en bok som plutselig havnet på rommet mitt, jeg tror min mor la den der, men jeg har aldri fått vite hvor den kommer fra. Men den er gammel. Og utenpå står det huskeliste. Inennfor er det noen ark som er revet ut, og på første side er det min bestefar utrolig krokete håndskrift hvor det står "12/7-96" Aftenposten, annonse kr 4938.50"
    Jeg er litt usikker på om det er bestefar, men jeg velger å tro det, for det er det koseligste, og det ligner veldig på den skriften han hadde imens han ennå hadde hender det gikk ann å skrive med.
    Denne boken skal jeg gjøre om til en lang huskeliste over ting som jeg liker og blir glad av. Med bilder og tekster og fine svenske ord, som strømpisar. Jeg gleder meg.

    Så vet du det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. takk. jeg liker å få vite sånt. jeg liker det veldig godt.

      Slett
  8. Du er vakker.
    Eg skal kjøpe sjokolademjølk når eg kan.

    SvarSlett
    Svar
    1. sjokolademelk pleier å hjelpe.

      Slett
  9. du er så sterk og fin og flink og varm og god

    SvarSlett