Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 23. mars 2012

make me laugh. say you know what you want.


bildet er linket

på vei hjem med tjuebussen ser jeg en vakker gutt med bustete hår og krykker, jeg vil smile til ham, men han sitter bak meg og går av før jeg får sjansen, det stikker i brystet, men når vi kjører forbi marienlyst ser jeg klistremerket jeg festet på busskuret for noen uker siden og smiler, en lysende, hvit firkant mot glasset, du veit ikkje kor vakker du er står det med sort skrift, jeg senker skuldrene, puster med hele kroppen, har tori amos i ørene og hodet bakover, bygninger glir forbi, himmelen over er blek, jeg former ord med leppene, en taus strøm, helt til jeg er der jeg skal være, svinger meg ut i luften og lyset, og så inn igjen, på kaffegram, jeg ber om en kaffe latte og betaler med kort, mannen bak disken skyver et stort glass med karameller mot meg og sier, värsågod, ta alla om du vill, jeg tenker at jeg liker svensk og gir ham et smil, jeg tar tre, to av dem havner i jakkelomma, den tredje knuger jeg med høyre hånd til jeg har asfalt under føttene igjen og svinger inn i stockfleths gate, jeg fikler med plasten, stopper ikke opp, men må holde kaffen i armkroken og bruke begge hendene, karamellen mykner mot tungen min, spytt og sukker blander seg, det er det første jeg smaker i hele dag og jeg har solen i ansiktet.

10 kommentarer:

  1. Nydelig. Og sånne klistremerker burde det være flere av!

    SvarSlett
    Svar
    1. takk. jeg fikk dem i posten av en leser en gang, ble så glad. skulle gjerne hatt flere.

      Slett
  2. du skriver så innmari bra.
    jeg har også vært i oslo og slikket sol idag, og sett en gutt som var så vakker at jeg stoppet opp rett ved han og bare stirret. han så meg ikke.

    SvarSlett
  3. Åh, hvor jeg elsker sånne her innlegg! Så fint du skriver. :-)

    SvarSlett
  4. Du veit ikkje kor vakker du er. Ei heller kor fint du skriv.

    <3

    SvarSlett
  5. Dette var bare så fint. Så fryktelig, fryktelig fint.

    Jeg tror jeg kommer til å lese dette flere ganger. Igjen og igjen når dagene er litt grå.

    SvarSlett
  6. Jeg blir så glad når du skriver slike innlegg, verden er i grunnen vakker. Gleder meg til vi kan dra på flere eventyr sammen <3 :D

    -Lisa Cecilia-

    SvarSlett
  7. Svensk e veldig fint, særleg når ein møter på det på stadar og i situasjonar ein eigentleg ikkje ventar det.

    Og eg likte klistremerket!

    SvarSlett