Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 13. mars 2012

min tirsdag er lastet med...

... te i bøtter og spann. jeg har blitt kraftig forkjølet, med rar hoste og vond hals og trist snufsenese, og forsøker å skylle alt sammen ut av kroppen. i tillegg er te fin trøst. særlig når overflaten er så blank og fin i vårlyset.

... appelsinbåter (eller halve båter, egentlig, men det er så fint å kunne si appelsinbåt). jeg liker appelsiner og spiser dem aller helst når det er sol. de smaker alltid bedre når man deler dem opp. jeg vet ikke hvorfor, men det er helt sant.

... de gamle jim knapp bøkene mine, som jeg hentet på kontoret til pappa i dag. endelig skal de få bli med hjem til leiligheten! lenge trodde jeg de var borte, men han fant dem igjen, og godt er det, for de trykkes ikke i denne utgaven mer. det er trist, for de er fulle av vakre kulltegninger. jeg har savnet dem så vanvittig og håper aldri de kommer bort fra meg igjen.

... utsikten fra vinduet til sven. jeg går bort til det hele tiden, henger med armene og ser. som alltid står det menn og tøffer seg foran baren på andre siden av gata. med fem minutters mellomrom kjører trikken forbi. og hele tiden kan jeg lukte solen.

8 kommentarer:

  1. Kanskje blir appelsinene betre då fordi fargen blir skarpare, og den ser saftigare ut? Det tynne skalet rundt båtane får dei til å virke så tørre og kjedelege.
    God bedring!

    SvarSlett
  2. "Og hele tiden kan jeg lukte solen." Der har du slutten på ei bok som er so vakker og sår og modig som berre du kan skrive. No gjeld det berre å finne alt før slutten.

    God beidring! No vil eg drikke te berre fordi då kan det hende vi drikk te samtidig.

    SvarSlett
  3. Appelsinbåter er et fint ord, og jeg liker fargene i bildene. Håper forkjølelsen går fort over!

    SvarSlett
  4. Tenk om me kunne ha dratt på tur i ein appelsinbåt! Det hadde vore eit vakkert eventyr.
    Eg er einig i at appelsiner smaker best slik, men dei smaker endå betre i båtar på eit hyttetak oppe i fjellet ein stad med kakao og/eller sjokolade, eller kanskje i ei snøfonn når ein ikkje orkar å gå på ski lenger eller ein har rent nok på akebrett eller berre fordi ein ville ha ein pause og det passa seg slik.

    SvarSlett
    Svar
    1. kanskje vi kan lage en båt som ser ut som en appelsin en gang. den kan i alle fall være oransje.

      sjokolade og appelsin i april? jeg tror det, ja.

      Slett
  5. Du skriver så vakkert! og fine bilder <3

    SvarSlett