Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 14. mars 2012

til kjersti fra sven.

fredag den andre mars satt jeg i stuen til sven med lukkede øyne og hendene utstrakt. noen minutter senere holdt jeg om denne nydelige sølvhvalen, som er til å henge om halsen. og gjett hva - han har laget den til meg, med sine egne hender og verktøy og kjærlighet. tenk så fint.

omtrent samtidig fikk jeg denne fyren i fanget. han har fått navnet olssen. olssen er en knøttliten utgave av hvalhaien, som er havets største fisk (altså ikke en hval). jeg er blitt helt forelsket i olssen allerede, han er veldig fin å putte i munnen og luftsvømme med.

21 kommentarer:

  1. Olssen var skikkeleg tøff. :D Og så flink og fin Sven er! Kva skal sølvkvalen heite?

    SvarSlett
    Svar
    1. olssen er badass. men jeg vet ikke hva sølhvalen skal hete faktisk. jeg må tenke en stund.

      Slett
  2. Oi, så flink han er!! :-O jeg er imponert. Akkurat en sånn hval skulle jeg gjerne hatt rundt halsen selv.
    Skulle ønske Adrian kunne lage smykker :-) Noe så romantisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. han lager ting på etterspørsel, altså, men råmaterialer er veldig dyre i norge så det koster en del, desverre. likevel, om du er villig til å betale litt mer enn på etsy, evt bare vil prate med ham om priser, skrik ut så gir jeg ham mailadressen hans!

      og ja, det er ganske så romantisk - dog jeg bør understreke, vi er ikke kjærester. vi har vært det en gang, men nå er vi "bare" venner som har kjent hverandre i seks og et halvt år og elsker hverandre ubetinget.

      Slett
  3. Seriøst, har han LAGA den? Wow! Han burde bli kvalsmykke-gründer!

    Og du er så flink til å finne passande namn til plantar og pattedyr ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. takk skal du ha! sven hjalp til med hvalhainavnet faktisk. og ja, han har laga den, han kan lage ganske mye rart, går på smijernlinja på kunsthøgskolen her i oslo. jeg har vært i smia der og det er ambolter og ilsted og hammere og alt mulig barskt.

      Slett
  4. So flink Sven er! Ting laga med kjærleik er dei beste.

    SvarSlett
    Svar
    1. sven er superflink med hendene!

      Slett
  5. Det er kjærleik, spør du meg!

    SvarSlett
  6. Så utrolig fint å få et sånt nydelig smykke som noen som er glad i deg har laget! Hvalhaien var også fin.

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, det synes jeg også! ble så glad at jeg begynte å gråte.

      Slett
  7. for en himla fin gave! jeg har også en olssen, han har vært min lenge ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. en hvalhai? heter han også olssen?

      Slett
  8. Så nydelig, rett og slett!

    SvarSlett
  9. Imponert! Nydelig hvalsmykke. Når jeg ser noe slikt, så skulle jeg ønske jeg også var kunstnerisk begava. Den vil nok passe perfekt rundt din vakre hals.

    R

    SvarSlett
  10. Men åh vad jag blir avundsjuk Kjersti! Jag vill också ha! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. han kan lage ting på bestilling! men det koster en del, desverre, siden råmaterialer er så dyre. men ja, superfint, hva? <3

      Slett
  11. Fiskeheaderen din er fascinerende. Virkelig. Jeg ble sittende en stund å bare stirre..

    SvarSlett
    Svar
    1. har ennå ikke fått en eneste negativ kommentar på den... det er veldig hyggelig. du kan mate fisken, forresten, ved å trykke på headeren.

      Slett
  12. Så fint! Og så veldig fint at nettopp du fikk hvalsmykket - for det hører jo til deg. Jeg håper du får en fin helg - og at Olssen får en fin helg. Og tenk snart, snart er det vår! :D

    SvarSlett