Det oppstod en feil i denne gadgeten

lørdag 10. mars 2012

til nye lesere og nysgjerrige sjeler.

bildene er linket

1. hvor gammel er du om fem år?
tjueåtte år.

2. kven var du minst to timar rundt i dag?
meg selv.

3. kor lang er du?
en meter og sekstifire centimeter, tror jeg.

4. kva var den forrige filmen du såg?
glorious; et standup show med eddie izzard, fullt av rare vitser om slemme giraffer, tungekyssing og den engelske kongefamilien.

5. kven ringte du sist?
sven. jeg skulle sjekke hvordan fyllesjuken hans gikk, men han hadde det fint og snakket om at nesen min er liten og mass effect tre.

6. kven ringte deg sist?
peter og sven. de ville komme hjem til meg og drikke baileys klokken tre om natten. jeg hadde lagt meg og sa nei.

7. kva stod på den forrige sms’en du fekk?
"jeg drømte at møtte dere på vei hjem fra alexandria - dere var glade, og du hadde lysende hår. jeg fikk ikke kommet i går og det var trist. håper du koste deg!"

8. føretrekk du å ringa eller senda sms?
er jeg ensom/selskapssyk; telefon. ellers blir jeg veldig sliten av telefonsamtaler, så, sms.

9. er dine foreldre gifte eller skilte?
mamma døde da jeg var elleve, men frem til da var hun og pappa gift.

10. når såg du mamman din sist?
da alt var over og hun ikke led mer, bare lå i ro, med fin kjole, parykk og gulnet, kald hud.

11. kva farge har du på augene?
grågrønne.

12. når våkna du i dag?
ti over halv ett.

13. kva er din favorittjulesang?
jeg har to. fairytale of new york av the pogues og moddis versjon av nordnorsk julesalme.

14. kva er din favorittplass?
oslo og tverdalsøya.

15. kva plass likar du minst?
sykehus og t-banen.

16. kvar trur du at du er om ti år?
jeg har sittet i ti minutter og stirret på dette spørsmålet. hva jeg ønsker meg vet jeg, men jeg kan helt oppriktig si at jeg ikke har den ringeste anelse om hva som kommer til å skje med meg. ofte tror jeg ikke på noen form for fremgang. men jeg håper jeg fortsatt er her. jeg håper jeg har det bedre enn jeg har det nå. jeg håper jeg ikke er like redd. jeg håper at hodet mitt har færre glassbiter i seg. og jeg håper jeg har gitt ut en bok eller fem.

17. kva skremte deg mest om natta som liten?
drømmene om at jeg kom bort fra mamma og pappa, hufsa, et bilde fra billy og bittesmåene, og begynnelsen av jumanji.

18. kva fekk deg til å le hardt seinast?
sven og jesper, i går kveld, med groteske, avskyelige vitser på min bekostning.

19. kor stor er senga di?
jeg har ikke seng, men madrass på gulvet, og den er hundreogførti centimeter bred.

20. har du stasjonær eller bærbar datamaskin?
akkurat nå skriver jeg på en lånepc fra elkjøp, da min egen bærbare dell er på service.

21. søv du med eller utan klede?
uten.

22. kor mange puter søv du med i senga?
en under hodet, en trykket mot brystet.

23. kor mange land har du budd i?
ett. kjære lille store norge.

24. kvar har du budd?
oslo.

25. likar du sko, sokkar eller berrføtt?
alle tre: det er  finest å være barføtt, men sokker er noe av det rareste og søteste jeg vet om - og jeg går med strømpebukser hver dag fordi jeg går med skjørt og kjole hver dag.

26. er du sosial?
veldig. aller helst vil jeg være sammen med folk hver dag, men jeg blir ofte tristere, mer ensom og reddere sammen med andre.

27. kva er din favorittis?
sitron (ikke sorbet), pistasje, lakris, kokos og jordbær.

28. kva er din favorittdessert?
kake. jeg klarer ikke si nei til kake.

29. likar du kinamat?
la meg sitere tom waits: "there's no such thing as bad chinese food."

30. likar du kaffe?
ja. jeg drikker helst den de serverer på kafé sara, eller kaffen fra tim wendelboe, som pappa lager til meg.

31. kva drikk du til frukost?
grønn te eller vann.

32. søv du på nokon spesiell måte?
jeg sover enten på siden med armene rundt en pute (eller hele dynen hvis det er varmt), eller på ryggen med et av bena krøllet oppunder meg.

33. kan du spela poker?
nei.

34. likar du å kosa?
elsker det. jeg er irriterende glad i nærhet.

35. er du eit avhengighetsmenneske?
jeg blir ikke avhengig av sukker, koffein, nikotin eller alkohol, men mennesker? ja. jeg har blandet personlighetsforstyrrelse, og en av typene i blandingen er avhengig personlighetsforstyrrelse. det er verken gøy eller lett å leve med, og jeg håper å gå inn i det i terapien en dag.

36. kjenner du nokon med samme bursdag som deg?
nei.

37. vil du ha born?
jeg vil bli mor. jeg vet ikke om jeg vil ha barn. jeg har ikke bestemt meg.

38. kan du nokon andre språk enn norsk?
jeg er knakende god i engelsk, og kan litt japansk.

39. har du nokon gong vore i ein ambulanse?
nei.

40. føretrekk du havet eller eit basseng?
havet. jeg elsker havet. basseng er fine når det ikke er folk der, men ellers gjør de meg redd.

41. kva brukar du helst pengar på?
god mat, bøker, kino.

42. eig du dyre smykker?
nei. jeg liker ikke edelstener og jeg synes sølv er penere enn gull.

43. kva er ditt favorittprogram på tv?
jeg ser egentlig ikke på tv, men det finnes mange serier jeg elsker: gilmore girls, game of thrones, nytt på nytt, mushishi, cowboy bebop, one piece, how i met your mother, black books, hvorfor det, firefly og new tricks - for å nevne noen.

44. kan du rulla med tunga?
yessir.

45. kven er den morsommaste personen du kjenner?
jeg kjenner så mange morsomme folk at det er umulig å velge en. alle er venner, alle er velsignelser.

46. søv du med kosedyr?
nei.

47. kva har du som ringelyd?
jeg har ny og rar telefon jeg ikke skjønner ennå, så foreløpig er det en sånn plingplingmelodi.

48. har du klesplagg frå du var liten?
den første prinsessekjolen jeg fikk noengang. hvit, med silkeroser, perler, blondebroderier, puffermer og skjørt som en kake. elsket den til døde.

49. kva har du nærast deg no som er raudt?
en bunke ubrukte konvolutter.

50. flørtar du mykje?
skammelig mye. men jeg skammer meg ikke.

51. kan du bytta olje på bilen?
jeg kan knapt sykle uten å være nervøs, så, nei.

52. har du fått ei fartsbot nokon gong?
jeg har aldri kjørt, jeg.

53. kva var den forrige boka du leste?
meir enn regn av frode grytten.

54. leser du avisa?
aldri. klarer det ikke. blir for overveldet og knekker helt sammen. 

55. abonnerer du på noko magasin?
nei.

56. dansar du i bilen?
sitter sjelden i bil for tiden, men jeg sittedanser ganske mye sånn ellers.

57. kva for radiostasjon høyrte du på seinast?
det er over et halvt år siden nå, men nrk p1. når jeg er på hytta står radioen på hele dagen, hver dag.

58. kva var det siste du skreiv ned på eit papir?
adressen til en som skal få kort i posten.

59. når var du i kyrkja sist?
i desember en gang, her på sagene. var og tente lys.

60. er du lykkelig?
nei.

ps: listen fant jeg her.

7 kommentarer:

  1. Det er så mykje varme og sorg og einsemd og venleik i orda dine. Så inderleg fint.

    SvarSlett
  2. Jeg liker at du er så detaljert når du svarer på disse spørsmålene.
    Og sittedansing er artig, det gjør jeg nå, sittedanser i senga til Bråtebrann med Senjahopen og Ida Marie. Egentlig har jeg lyst til å danse og hoppe ordentlig og synge høyt, men det er natt og folk sover.
    Jeg lurer på om du har lest I morgen var jeg alltid en løve?

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg har lest i morgen var jeg alltid en løve tre ganger på et halvt år - det er en av yndlingsbøkene mine. helt fantastisk. i sidemargen i bloggen er diktet fra de første sidene, om du ser etter. og bra du liker detaljene mine, detaljer er noe av det jeg er best på. nå er det morgen og du kan danse alt du vil!

      Slett
    2. Ja, jeg har sett det, og det var derfor jeg lurte. Jeg har ikke lest den, men jeg har sett den som teaterstykke, og det var fantastisk.
      Ja, nå skal jeg danse!

      Slett
  3. Oi, nå lærte jeg mye nytt om deg. Jeg liker godt at du er så ærlig og tør å være personlig når du svarer. Fikk tårer i øynene av å lese om siste gangen du så moren din.. Wow..


    Takk for spørsmål til runden min forresten.. Jeg synes definitivt du skal ha en, og jeg skal stille mange fine spørsmål (må bare være litt kreativ nå som du har lagt ut så fin liste)..

    SvarSlett
  4. Fina!
    Småjenter i prinsessekjolar er så utruleg fint. Får alltid lyst til å bli fem år igjen når eg ser dei.

    SvarSlett