Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 1. april 2012

bra saker, sett gjennom mobiltelefonen.

greiner. jeg elsker greiner, særlig sett nedenfra.
 
benken jeg lå på da jeg tok blodprøver i februar. det er blomster på puten.

en mummikopp. jeg oppdaget den på et underfundig sted; personalkjøkkenet i annen etasje på klinikken for personlighetspsykiatri.

tomatlyktestolpen i griffenfeldtsgate.

et slott jeg fant like ved josefinesgate dps. de er overalt på oslos vestkant. en gang drømte jeg om å bo i et sånt et, men jeg ser ikke mange av dem nå mer, siden jeg ikke har klart å bevege meg i nærheten av frogner/uranienborg på to og et halvt år.

en bokhylle på adamstuen antikvariat som gjorde meg skikkelig glad. tenk at det finnes en slik sjanger!

duene som henger utenfor sagene kirke. noen pleier å legge igjen en haug med brød til dem. det gjør meg glad.

de blå tøyskoene mine. jeg går mye med dem nå som det er vår. de er så fine mot asfalten.

et spøkelsestre på sankthanshaugen.

ikeafrokost med pappa. vi snakket om kvaliteten på eggerøre, om det å være sosionom, og hvor voldsomt mye mer standhaftig og trygg på meg selv jeg har blitt siden jeg sykmeldte meg. 

en plakat ved kassen på ikea, som jeg alltid synes er skikkelig rart. det mangler helt logikk. hvis jeg liker den gule handleposen vil jeg da for søren ikke ha en blå i stedet. 

et tårn av is og tomat som håkon bygget da vi var på ica. det veltet ikke på reisen over samlebåndet, og vi ble superglade.

kaffi fra kaffegram og notatbok i solen.

meg selv, noen timer etter jeg farget håret rødt.

den beste donaldruten i hele verden.

meg og sven i sengen hans + blitz. når han ringer dukker dette bildet opp på skjermen.

mine og tine katrines ben på olav ryes plass.

et brannsår jeg fikk da jeg stekte fisk og oljen ble veldig sinna.

toalettet på tips. jeg må smile hver gang jeg ser det, og så funderer jeg på om det er en gutt eller en jente som har skrevet det.

håkon og peter som ser på gilmore girls - scenen der luke kjøper seg selvhjelpskassett for å lære hvordan han kan oppnå ekte kjærlighet.

kvartparten av bøkene mine, fargesortert.

og til slutt; noe jeg skrev på hånden min (jeg skriver alltid på meg selv). da jeg våknet dagen etter stod det speilvendt på mitt høyre kinn.

28 kommentarer:

  1. Hurra for fargesorterte bøker! Og Donaldruter. Og vener. Og brød. Og ord. Og alt.

    SvarSlett
  2. Så mykje bra saker! Eg elskar også greier. Særleg bjørkegreiner med frost, mørke greiner mot himmel, greiner som speglar seg i vannpyttar (opp-ned tre!) og grein-skuggar. Kanskje burde eg skrive dei fleste greiner, i staden.

    SvarSlett
    Svar
    1. min favoritt er greiner om natten, lyst opp av gatelykter.

      Slett
  3. Jeg tror grafitien på toalettet var skrevet av en mann som veldig gjerne vil bli kvinne...

    SvarSlett
    Svar
    1. haha! det kan godt hende. det kan i alle fall ordnes med nok penger, da.

      Slett
  4. Åh, nydeleg alt saman! Og så fin bloggen har blitt (breiare? Ny skrift på overskrifta? Noko var det i alle fall!)

    SvarSlett
    Svar
    1. bloggen er den samme som den har vært i flere måneder, den, jeg endret bredden for en tid siden, men du har vært innom bloggen siden da, tror jeg? likevel, den ser forskjellig ut på forskjellige skjermer, kommer litt an på nettleser óg. bra du liker det du ser, i alle fall!

      Slett
  5. åh! du skriver så fint, jeg bli så innspirert av deg! :)
    jeg smiler over at jeg kan bare enkelt og greit glede meg over de små tingene i livet. det er det somm gjør det så vakkert!
    Takk <3

    SvarSlett
    Svar
    1. takk! jeg har alltid ment at de små tingene i livet ikke finnes små. sånn som trær og havet og hvaler - ganske store greier.

      Slett
  6. Så utruleg vakkert og morosamt og fint og sårt og finurleg! (Og så synest eg det er veldig gøy at eg har sett mange av bileta allereie.) Eg elskar greiner eg òg, må alltid ta greinebilete frå bakken, gjerne rett opp mot himmelen, om det passar seg, same om det er heime hjå foreldra mine, i Haugesund, i Bergen, i London... det har ikkje noko å seie. Greiner = kjærleik.

    SvarSlett
    Svar
    1. du er min mms-hustru du, så du får se godsakene først, ikke sant.

      Slett
    2. Eg er heldig og takknemleg. <3

      Slett
  7. Åj, du har omslaget til "Jordbærpiken" hengende på veggen :) Den boken kjøpte jeg på Fretex i dag, akkurat den. Gleder meg til å begynne å lese den!

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg hadde aldri noe lyst til å lese den, jeg, blir ofte nervøs av "ungpikebøker" fra før i tiden, står mye tullete om jenter i sånne - så jeg bare hang opp omslaget, for det er så fint. særlig liker jeg at jordbærene er på samme størrelse som epler. du får si ifra hvis den er bra, og - fikk du brevet jeg skrev?

      Slett
    2. Ja, TUSEN TAKK for det fine brevet jeg fikk! :) Jeg visste at det måtte være fra deg med en gang jeg så hvalen ved siden av adressen min, og før jeg snudde konvolutten og så avsenderen. Jeg ble kjempeglad! Ordene dine er så gode. Hadde tenkt å skrive et brev og takke deg med en gang, men jeg har ikke fått muligheten enda.. Du skal vite jeg satte stor pris på brevet ditt i alle fall :) Ha en riktig god påske, Kjersti!

      Slett
    3. ingen fare ang å svare sent, jeg brukte jo et år på å svare deg, så du har en god del med slingringsmonn der altså. ville bare nå frem, jeg, du svarer om du vil, men hovedpoenget var å takke deg for alt du har sendt meg :) glad du ble glad. og god påske.

      Slett
  8. for noen nydelige bilder! det bildet av deg med rødt hår fikk meg til å smile. og sven er kjekk.

    SvarSlett
    Svar
    1. sven er såvisst kjekk, en av de kjekkeste. og takk skal du ha!

      Slett
  9. jeg liker dette innlegget. det fikk meg til å smile. du gjør ofte det.
    for å kommentere det litt vil jeg si at: en, jeg vil ha en tomatlyktestolpe i hagen og en ny mummikopp i skapet. to, jeg elsker soft shake. tre, hvor har du kjøpt notatboken din? jeg tror den er fin. og jeg er kresen på notatbøker. fire, jeg er helt sikker på at det andre øyet ditt er veldig pent. helt, helt sikker. det du viser av deg selv er veldig koselig og fint. jeg er sikker på at hele du er det. - lover!
    fem, jeg lo av toalettet. gøy. seks. fine mannfolk, ser det ut til. i tillegg liker de gilmore girls(?). seks, jeg er ganske glad i fargesortering, mamma mener det finnes diagnoser for slikt. jeg synes bare det er fint.

    SvarSlett
  10. fy faen, dette er så vakkert.

    SvarSlett
  11. jeg har også vanket rundt på dpset i josefinesgate. nå er jeg ferdig der, tenk om vi støtet på hverandre. verden er så underlig liten.

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg har ikke vanket der lengre enn fra i september i fjor, og nå er jeg der ganske sjelden fordi primærbehandleren min er på ullevål. men det kan jo hende. jeg liker josefinesgate dps. bra folk der. og pusterom i venterommet.

      Slett