Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 30. april 2012

den siste uken har jeg blant annet...


... besøkt jobben til pappa og spist lunsj med ham. kantinen drives av et par gourmetkokker (jeg tuller ikke), og en kan få herlig mat til bare femogtredve kroner. pappa viste meg den nye barske chilisnusen han har kjøpt og jeg hadde bena på bordet.

... vært på frysja med cathrine. vi gikk opp langs elva fra sagene, slik vi pleier å gjøre. da vi kom frem pustet vi sol og spiste epler og gulrøtter. jeg fikk mange nye fregner.

... sittet på femtifirebussen og hørt på tori amos.

... hengt i bakgården og skrevet om barndom og lukt og minner. jeg hadde mose og gress mellom tærne, og rundt meg drev folk og hang opp vasken sin.

... vært en del i mitt eget selskap. det har vært ensomt, men også deilig. jeg klarte ikke det for et par år siden, å faktisk nyte mitt eget selskap - jeg var for opptatt med å klare å holde meg i live. alenetiden min nå har jeg fylt med plantevanning(se hvor stor tibelius har blitt! han må flyttes til en større potte),  icas fairtradekaffi (med en teskje kakaopulver i) og bøker jeg elsker (er stadig på leting etter ord til ordveggene). jeg har sett whisper of the heart og howl's moving castle, og så har jeg sittet på gulvet og sunget en del. stille og rolig og levende.

16 kommentarer:

  1. Så fin tid. Det er fint å ha det fint alene.

    SvarSlett
  2. jeg er ganske flink til å være alene, men noen ganger er jeg redd for å bli litt for flink og at hver helg skal gå til å ha alenetid(for det var sånn det var ca hele barneskolen, og det ble man ganske venneløs av, sånn på toppen av å være rar på vestkantskole). og howl's moving castle er typ superfantastisk fordi jeg føler hele tiden at det er noe ved den som jeg ikke forstår som gjør at den er verdt å se om igjen evig mange ganger. og hey, likte disse bildene veldig, veldig godt.
    //masse takk, altså. og ja. gammel vane vond å vende.

    SvarSlett
  3. Det er godt å kunne nyte sitt eige selskap, og viktig. Eg er glad du klarer det no. Og eg saknar deg, innsåg det litt ekstra av å sjå biletet av deg frå bussen. Du er fin, du.

    SvarSlett
  4. Bra alenetid og kombinert med bra sammen-med-folk-man-er-glad-i-tid.

    SvarSlett
  5. du er så bra. og jeg liker bildene dine.

    SvarSlett
  6. Clementine-hår!(Eternal sunshine of the spotless mind)<3

    SvarSlett
  7. So fin Tibelius e, altso. Og fregnene dine e supersøte.

    SvarSlett
  8. Alenetid. Det er viktig, men ikke i alt for store mengder. Da blir jeg bare lei. Av meg selv.

    SvarSlett
  9. Ååå, Tori Amos.. og chili <3 Og så har du så veldig fine sko!

    SvarSlett
  10. så mange fine ting du har gjort :)
    jeg liker hårfargen din, og at du klarer å nyte ditt eget selskap nå. det er fint med alenetid, synes jeg, særlig hvis den er fylt med planter og kaffe og sånne ting.

    SvarSlett
  11. Verkar som fine bitar av dagane. God mai, fine.

    SvarSlett
  12. Bra filmer og fine folk og hyggelige aktiviteter, det ser og høres bra ut! God første mai!

    SvarSlett
  13. blir alltid så glad når du kommenterer bloggen min. tusen hjertelig takk for alle ord

    og håret ditt er forresten så innmari pent!

    SvarSlett
  14. hvor kommer sitatet om historier, Tiffany og Mrs Snapperly fra?

    SvarSlett
    Svar
    1. "the wee free men"; bok nummer en i serien om tiffany aching (fire bøker). viktigste, morsomste, søteste, vakreste, klokeste bøkene jeg vet om.

      Slett