Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 11. mai 2012

fem dikt.

bildene er linket

jeg er redd
og verden suser.
den holder aldri opp med det.
holder jeg hendene hardt nok for ørene
hører jeg lyden av musklene mine,
og blodet som strømmer
gjennom dem.
de suser, de óg.

~

det er alltid smuler
i sengen min.
jeg går barføtt gjennom livet,
naken hud
mot gress, grus og jord,
smuler og spor.

det virker som om
ingenting vil være
der det vokste frem, eller
ble etterlatt.

alt fester seg til meg.
alt blir med meg hjem.

så, når jeg pakker meg inn
i kjølig bomull og mørke,
løsner alt fra kroppen min
og kaster seg mot
madrassen.

jeg blir liggende,
kjenner det stikke og svi
og får ikke sove.

~

jeg samler på lyder som disse:

klirring fra skjeen i koppen
fyrstikkers små, sprø smell
trikkesus
regn
hårstrå mot hårstrå
mot genserkledt skulder

og jeg forstår dem ikke, men
jeg vet.

~

å le.
mumle.
holde hender.
holde om hverandre.
holde smaken av hvert kyss,
smaken av høst,
inntil,
tettere.
å gynge ustanselig
uten å snuble.
å falle ved hvert hjerteslag
uten å gå istykker.
å gi hverandre alle fargene
uten at de blander seg og blir grå.

~

liv, dundrende liv,
sa hun.
og jeg sa
at jeg ikke forstod,
men at jeg hadde savnet henne;
timene på balkongen
og stemmen hennes over bruset
fra dusjstrålen.

13 kommentarer:

  1. Du er flink. God fredag!

    SvarSlett
  2. jeg elsker ordene dine <3
    (og den .gif'en her til høyre, så hyggelig!)

    SvarSlett
  3. Åh, så fine! Alle sammen! Du er så flink og beundringsverdig.

    SvarSlett
  4. Du er så flink. Skulle likt å kjent deg personlig.

    SvarSlett
  5. "å gi hverandre alle fargene
    uten at de blander seg og blir grå."

    "jeg går barføtt gjennom livet,"

    "mot gress, grus og jord,
    smuler og spor."

    <3 <3 <3

    SvarSlett
  6. Lyddiktet og dette: "å gi hverandre alle fargene
    uten at de blander seg og blir grå." <3

    SvarSlett
  7. Hjarteskjerande nydeleg.

    "holde smaken av hvert kyss,
    smaken av høst,
    inntil,
    tettere."
    Ja! <3

    SvarSlett
  8. veldig fine dikt kjersit. veldig vakkert< 3

    SvarSlett
  9. TAKK. Jeg elsker å finne galninger som er så gode til å skrive.

    SvarSlett