Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 3. mai 2012

å lete og samle er noe helt for seg selv...

bildet er linket

... fordi man ser ikke noe annet enn det man leter etter. hvis man plukker tyttebær, ser man bare det som er rødt, og hvis man leter etter knokler, ser man bare det hvite; hvor man enn går ser man ikke annet enn knokler. noen er syltynne, ytterst fine og skjøre, og de må bæres med stor forsiktighet. eller det kan være store og grove lårben, eller et bur av ribben, begravd i sanden som spantene på et vrak. det er tusen utgaver av dem, og hver og en har sin egen struktur.

av tove jansson (sommerboka)

7 kommentarer:

  1. Tove Jansson skriver så fine ord og dikter så fine verdener. Jeg savner bok-innleggene dine :) Hvis du har lyst en gang, kan ikke du lage et innlegg om noen av bøkene hennes?

    SvarSlett
    Svar
    1. for lenge siden skrev jeg et innlegg om "sent i november", faktisk. men jeg tenker å lage et innlegg om "sommerboka" - jeg vil bare vente til det er litt mer sommer først. og det kommer mye mer om bøker i år! jeg lover!

      Slett
  2. sv: det var paul som fikset det, så vet ikke sikkert, men tror det var den som ligger ved clas ohlson nær stortorvet.

    SvarSlett
  3. Ååh, fantastiske Tove Jansson. <3

    SvarSlett
  4. åh jeg var helt sikker på at det var Tove Jansson sine ord da jeg så overskriften, og jeg hadde rett. Hun er fantastisk.

    SvarSlett
  5. Din header! Jag tror jag dör vad underbar.
    Och är helt uppslukad i Tove Jansson just nu, då jag har turen att läsa kurs om henne. Blir helt lycklig av hela alltet!

    SvarSlett