Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 29. juli 2012

"rain don't fall on a witch if she doesn't want it to, but personally i prefer to get wet and be thankful." "thankful for what?" "that i'll get dry later."

sitatet er hentet fra "a hat full of sky" av terry pratchett.

dette bildet er tatt i leiligheten til sven, med mobilkamera. jeg var alene og jeg var glad. like før var jeg på vei hjem fra butikken, og en sky ramlet ned i hodet mitt.

jeg er nesten klar til å begynne med dette igjen. skrivingen, delingen. jeg tenker å skrive og dele mer om kropp, mer om sex, mer om bøker, mer om mennesker jeg elsker og synes er fine eller fascinerende - men aller viktigst, mer om psykisk helse.

layouten kommer også til å endre seg. jeg er sliten av bakgrunnen og margen, det er for mange mønstre, for lite orden. jeg har svært lite peil på å fikse sånne greier, så det blir nok en kjedelig variant av en bloggermal - med mindre en av dere som leser dette er et teknisk geni og kan hjelpe. jeg vil at det skal være hvitt og sort, enkelt og oversiktlig.

inntil jeg har fått ordnet en ny layout og sortert kategoriene (samt lagt til noen nye) vil siden være noe kaotisk. dere får holde ut med det, og med meg. 

jeg håper, og tror jeg ennå har hengivne lesere. kommentarene på mitt forrige innlegg viser til det - overveldende vakre, gode og oppløftende. jeg har lest dem igjen og igjen, og hver gang må jeg smile. dere er helt utrolige, vet dere det? svikter ikke. gir meg så mye, og tar imot det jeg vil gi. jeg elsker dere så høyt. ikke slik jeg elsker mørk sjokolade med chili og å gå på kino - jeg mener ren, vaskeekte kjærlighet.

takk.

34 kommentarer:

  1. Er så glad for at du er tilbake Kjersti! :D

    SvarSlett
  2. Fint å ha deg her igjen. Eg vonar du har gode dagar og sender deg ein varm, god klem.

    SvarSlett
  3. Jeg gleder meg til å lese ordene dine her inne igjen!

    SvarSlett
  4. Jeg gleder meg til å lese ordene dine her inne igjen!

    SvarSlett
  5. Å, så godt å se deg skrive igjen! Og ikke minst godt å se deg smile :)

    SvarSlett
  6. Åååå, du er tilbake :D Herlig!

    SvarSlett
  7. Jeg har på en måte (etter forige innlegg) tatt fraværet ditt som et tegn på at du har hatt det bra. Håper det stemmer. Fint å ha deg tilbake og jeg gleder meg til å følge deg videre.

    SvarSlett
  8. En sann glede å ha deg tilbake! :)

    SvarSlett
  9. Jeg ble så glad i dag da jeg så det var kommet en ny post fra deg. Gleder meg sånn til de som skal komme, og håper det blir mye solskinn for deg fremover.

    SvarSlett
  10. Så fint at du er tilbake igjen!!!

    SvarSlett
  11. Så fint at du kommer tilbake :-). Spennende med litt ny vri på bloggen også! Gleder meg.

    Det bildet her med tilhørende sitat er så fint, forresten.

    SvarSlett
  12. Godt å se du er tilbake og gleder meg til å se hva du kommer til å gi oss i fremtiden :)

    SvarSlett
  13. ...tror nok at jeg klarer å holde ut ;-)

    SvarSlett
  14. Så fint å se at du er tilbake! Håper du har hatt det strålende fint siden vi hørte fra deg sist!

    SvarSlett
  15. i'm still here, waiting :)
    (og for et utrolig søtt bilde av deg!)

    SvarSlett
  16. er så glad for at du skal begynne på igjen! savner innleggene dine (selvom jeg ikke er den flittigste kommentatoren her).

    SvarSlett
  17. sv; vi har en åpen gård så skal du til steinkjer, nærheten eller kjører forbi så er det bare å stikke innom!

    SvarSlett
  18. Å hei, hvorfor har ikke jeg sett dette før nå?? Hurra, hurra, nå ble jeg glad! :-D

    SvarSlett
  19. sv: etter å ha googlet litt er det veldig tvilsomt. og de har jo et vindu med over 100 fugler... litt tvilsomt at det fant alle dem liggende på bakken.

    SvarSlett
  20. å, så deilig å høre fra deg igjen! gleder meg masse til du kommer tilbake for fullt, og håper virkelig alt er bra med deg og at du er lykkelig.

    SvarSlett
  21. Du er fin du. Jeg gleder meg til lese mer fra deg. Finedu.

    SvarSlett
  22. Ååååh, nå driver jeg og vrir hodet for å huske hvor sitatet kommer i fra...hjelp? Tror det er fra Pratchett? Noe Tiffany blir fortalt?

    /og velkommen tilbake :)

    SvarSlett
  23. Jeg klarer ikke kommentere nok, men føler bare for å si at jeg leser alt, at du er nydelig og inspirerende og at jeg gleder meg til fortsettelsen. Så fortsett, fine du.

    SvarSlett
  24. //så fint å høre at du vil vite mer, først og fremst! men da var egentlig poenget med innlegget mitt at jeg er ikke personen å spørre fordi jeg ikke orker å diskutere på nett(fører veldig sjeldent til noe konstruktivt, etter min erfaring) eller ordne med lange innlegg som omtrent ingen orker å lese i og med at jeg er en fotoblogg og ikke politikkblogg. marxisme er et stort og tungt tema, og jeg er heldig og har fått det forklart av folk som er 150 ganger flinkere enn meg selv til å formidle ting, for det å kunne lese seg frem til hvordan f.eks. revolusjonen skal gjennomføres for en som ikke er overbevist kan være vanskelig(så akkurat der har jeg ikke noen lure tips. egentlig noe som burde tas opp). http://xn--rdungdom-54a.no/kommunisme kan være en begynnelse, men jeg synes personlig at artikkelen slenger ut utrolig mange påstander uten noen videre forklaring som igjen fører til at folk ser på oss som idioter. for å ta et eksempel: "I et kapitalistisk samfunn må stemmeseddelen bøye seg for pengeseddelen og folkestyret vike for pengestyret" her kunne man tro at vi lever i et superkorrupt samfunn, men begrunnelsen for påstanden er langt mer kompleks og jeg synes det er innmari synd at ingen gadd å forklare det ordentlig. så jeg skjønner veldig godt hvorfor du har fordommer, for det hadde jeg også, og det er mange på venstresida jeg skulle likt å gi et spark bak fordi de gir oss alle et dårlig ansikt utad.

    SvarSlett
  25. Velkommen tilbake. Jeg liker quoten :)

    SvarSlett
  26. Gode saken! Jeg liker å følge med deg:)

    SvarSlett
  27. Jeg nominerte deg til Liebster Award etter jeg fikk en selv :O http://www.agonee.com/2012/09/liebster-award.html

    Eh, værsågod :D

    SvarSlett
  28. //rhodeløkka = <3 dritfint. ada bor rett i nærheten og det er skikkelig fint å gå der på sommerkvelder eller om vinteren når man er keen på kakao. aah. og tusentusen takk, du er dritbra og jeg liker deg!

    SvarSlett
  29. håper du kommer tilbake snart. når du er klar. :)

    SvarSlett