Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 26. desember 2012

forsøk nummer en/på vei tilbake.


ute er det tåke. jeg kan ikke se til den andre siden av dalen. men jeg kan se en pappa og en storebror, de sitter i sofaen med lesebrett og bok, en med briller, den andre med headset. og jeg kan se hendene mine, men vet ikke om jeg elsker eller hater dem i dag.

åndedrett, åndedrett. det prikker i skuldrene. jeg har sittet for mye i ro de siste ukene; ikke vært i solen en eneste gang.

men det blir lysere nå.

jeg spiser en agurk. det smaker alltid annerledes enn jeg tror det skal. syrligheten i kjernen, jeg liker den ikke, men knasende mat har alltid gjort meg glad. og "knasende" er et av mine yndlingsord(det er mange av dem).

for litt siden gikk jeg frem og tilbake langsmed stuevinduene og sang. de kastet lyden tilbake til meg. jeg plukket visne blader av karmplantene, knuget dem i en knyttet hånd(knaselyder). nå ligger de i den grønne søppelposen sammen med riskrem, klementinskall og brødskorper.

jeg er redd for den kalde lufta og for minnene som bor i gatene her, men snart skal jeg ta på meg mammas gamle fjellstøvler og gå ut.

tåken har tetnet. det er så vidt jeg kan se flaggstangen i hagen, grenene på heggen.

8 kommentarer:

  1. <3 dette var nydelig
    love you

    SvarSlett
    Svar
    1. elsker deg også, kom hjem til oslo!

      Slett
  2. Du skriv så vakkert, Kjersti.

    SvarSlett
  3. Sårbart og vakkert, kjære Kjersti.

    SvarSlett
  4. Du klarer alltid å fange og vinkle nye og gamle aspekt på måtar som alle er heilt perfekte, som ikkje treng endrast på fordi dei er akkurat slik dei skal vere. Av og til tenkjer eg at no finst det ikkje fleire måtar du kan ordleggje deg på, at no må du bjynde å gjenta deg sjølv, men kvar gong syner du at du er ein magikar når det kjem til ord. Ein ordfe.

    SvarSlett
  5. hei kjersti.
    jeg kommenterer jo aldri lengre. alt for sjelden.
    men bloggen din er fremdeles nydelig.
    jeg leser alt. twitter også. du er inspirerende og flott.
    hold ut og hold på.
    så fortsett - og kanskje gi ut en bok. den ville ha blitt lest.
    uansett: ha en flott helg, og takk for den fine bloggen din.
    håper alt er godt.

    SvarSlett