Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 16. desember 2012

sekstende desember.

hukommelsen min er underfundig. jeg glemmer hvem jeg har sett hvilken film med, andres interesser, hva folk studerer og jobber med, hva jeg har sagt til hvem og når, bursdager og avtaler... men kan hele filmmanus og seriemanus utenat - og det finnes ikke den sang jeg er (eller noengang har vært) glad i som jeg ikke kan utenat. sistnevnte trodde jeg var vanlig helt til for et par år siden og så fant jeg ut at det ikke er det. og ja, visst faen skryter jeg. det er en evne å være stolt av; imotsetning til min evne til å glemme om du har lest mummibøkene eller ikke, og når du ble født.

10 kommentarer:

  1. Eit fint talent å ha, og det gjer det i grunn verdt å ikkje alltid hugse kem som har lese eller sett ka.

    SvarSlett
  2. Jeg tror jeg så deg forrige fredag. Mellom telthusbakken og alexander kiellands plass, du var på vei opp, vi var på vei ned. Jeg gikk sammen med en høy,blond gutt i dress og jeg selv hadde på meg en stor, grønn jakke. Du husker det kanskje ikke, men jeg syns det var litt gøy fordi jeg samme dagen hadde snakket om bloggen din og det å skrive på biler med snø :)

    SvarSlett
    Svar
    1. åh! midt på natten cirka? for jeg syntes det var en jente som så litt ekstra på meg sånn omtrent i nærheten av alexander kiellands plass. jeg husker det, for jeg var ikke full. derimot var jeg ekstremt kald. jeg hadde satset på å ta nattbussen, men den var totalt stappfull, så jeg måtte gå. mine stakkars nettingstrømpebuksekledte ben...

      det føles helt rart og rødmefint at noen snakker om bloggen min til andre. jeg blir kjempeglad. takk.

      Slett
    2. Ja! Det var meg. Bloggen din er en kontrast til mange andre jeg har sett, i sin skjørhet og ærlighet, og på grunn av dette syns jeg den er veldig vakker. Keep going strong, lykke til med alt ditt- og god jul :)

      Slett
    3. Og her er en fin sang til deg. For no apparent reason. http://www.alternativjulekalender.no/2012/12/17/tuba-tuba-marrakech/

      Slett
  3. Liker denne adventskalenderen veldig godt. Jeg husker også alle sangtekstene på sanger jeg liker, og ofte på sanger jeg ikke kan fordra (Hatet You raise me up på barneskolen, kan hele utenatt). Syns det er fint, og synger med til alle sangene selv om jeg ikke synger fint i det hele tatt.

    SvarSlett
    Svar
    1. doctor jones, jones, calling doctor jones... jeg kjenner til det. og det er da enda godt det er fler av oss! jeg synes det er viktig å synge for å synge og føle og være i musikken, eller kanskje bare fordi man er glad og med venner. glad du liker kalenderen min.

      Slett
  4. Du burde gå med briller HELE TIDEN!
    (også burde du slette den anonyme komentaren over, synes jeg...)

    SvarSlett
    Svar
    1. done. og jeg går stort sett med briller nå, jeg har dem bare ikke alltid på når jeg tar bilder. trenger dem jo, da, så jeg bruker dem en del.

      Slett
  5. Synes det er mye viktigere å kunne utenat ting som gir glede enn ting som er relevante for smalltalk. Dessuten er manglende trivialitetshukommelse en fornybar smalltalkressurs - da kan man jo diskutere utdannelse, favorittbøker og jobb hver gang man møtes! :) I tillegg bytter folk studium altfor ofte, så om du faktisk husker det, er det sannsynligvis utdatert info innen du møter dem igjen... Og det er mye koseligere å synge sine favorittsanger mens man lager seg frokost og har teen til trekking enn å resitere andres karrierehøydepunkt...

    SvarSlett