Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 4. februar 2013

shake the dust/this is for you.



dette diktet, denne beskjeden, er blant det viktigste jeg noensinne har hørt. jeg tenker å skrive det ned med store, sorte blokkbokstaver og henge det over sengen, eller i taket, så jeg ser det når jeg våkner om morgenen og før jeg sovner om kvelden - eller når jeg våkner om kvelden og sovner om morgenen.


(this is for the benches and the people sitting upon them. for the bus drivers driving a million broken hymns. for the men who have to hold down three jobs simply to hold up their children. for the night-time schoolers and the midnight bike riders trying to fly. shake the dust. this is for the two year-olds who cannot be understood because they speak half english and half god. shake the dust. for the boys with the beautiful, beautiful sisters. shake the dust. for the girls with those brothers, who are going crazy, those gymclass wallflowers, and the twelve year-olds afraid of taking public showers, for the kid who's always late to class because he always forgets the combination to his lockers, for the girls who love somebody else. shake the dust.)

10 kommentarer:

  1. Takk for at du delte denne videoen, Kjersti! Den gjorde morgenen min mye bedre.

    SvarSlett
  2. Tenk at det fins sånne menneske.

    SvarSlett
  3. Enkelt og vakkert og ekte og utruleg imponerande.

    SvarSlett
  4. Takk for at du delte! Så vakkert!

    SvarSlett
  5. fantastisk. tusen millioner hjertelig takk for at du delte dette.

    SvarSlett