Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 7. mars 2013

eldre.

på lørdag hadde jeg bursdag.

gaven fra pappa var to stk billetter(en til ham og en til meg) til leonard cohen i august. jeg skrek gjennom telefonen da han fortalte meg det. og lo. og sa takk, takk, takk, takk, takk.

jeg skulle hjem til ham for å spise og se film, men det var vanskelig å gå ut. jeg var redd. pappa hentet(takk). det kjentes rart; samme ruten som hjem fra elvebakken videregående, samme ruten som hjem fra en som pleide å være min, samme ruten som hjem fra mormor og morfar, hjem fra kino, hjem. jeg har sittet i bilen hans over den same strekningen hundrevis (tusenvis?) av ganger. men lørdag var første gang på lenge, lenge. og pappa har en annen bil nå.

vel fremme satte jeg meg i en av farfars blå lenestoler og leste til solen gikk ned. drakk et glass rødvin. følte meg voksen, sliten, sårbar - men trygg. jon (storebror) og pappa så fotball. underlig, gammel helgefølelse.

torsdagen før fortalte jeg at hvis det ble stor bursdagskake kom jeg ikke til å klare å holde maten nede. og pappa forstod(takk). etter middagen så jeg at han hadde kjøpt nydelige porsjonskaker fra pascal. de gled ned på høykant, og ble værende der.

skyfall på dvd som avslutning - jeg liker judi dench; hun har vakre øyne - og så søvn. klokken var ni og jeg var utslitt. gammel seng, gamle lukter.

før jeg sovnet så jeg slik ut. 

nå er jeg tjuefire år og fem dager gammel.

7 kommentarer:

  1. Gratulerer igjen med dagen som var! Høres ut som du har verdens beste bursdagspappa!

    SvarSlett
  2. Det beste med bursdager er at man kan tilpasse dem akkurat slik som man vil, hihi. Det er så fint med forståelsesfulle mennesker! Gratulerer på etterskudd!

    SvarSlett
  3. Du er ein himla vakker tjuefireåring, berre so du veit det. Høyrest ut som ei god feiring.

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mykje med dagen som var, elskling! Så kjekt med Leonard Cohen-billettar, det var ei fin gåve. Og eg er einig, Judi Dench er nydeleg. Såg intervju med henne på Graham Norton sist helg.

    SvarSlett
  5. Gratulerer på etterskudd!^^

    SvarSlett